חושף 'התרופה לקורונה'

הרופא החרדי מגיב: "המידע שפורסם שקרי"

ד"ר ולדימיר זלנקו, הרופא החרדי מארה"ב שטען כי מצא טיפול תרופתי לקורונה, מגיב לטענות כי מנהל התרופות אסר כעת את השימוש בתרופה מחשש לפגיעה לבבית בחולים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

הרופא החרדי, ד"ר ולדימיר זלנקו, הגיב היום (חמישי), לדיווחים כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על הסרת האישור להשתמש בהידרוקסיכלורוקין מאחר ולטענת החוקרים התרופה הוכחה כלא יעילה ואף גרמה לסיבוכי לב שונים. כזכור, זלנקו טען כי ריפא חולים רבים באמצעות קוקטייל תרופתי שכלל גם את ההידרוקסיכלורוקווין. הוא הדביק בהתלהבות גם את הנשיא טראמפ שביקש להגדיל את ייצור התרופה ואף נטל אותה בעצמו מידי יום.

"כאשר מבצעים את ההוראות שלי בדיוק אנו עדים להצלחה של 84% במניעת הצורך באישפוז, זה אומר סוף למגיפה ולמוות וחזרה לשיגרה מלאה", מתעקש ד"ר זלנקו.

"שיטתי הנקראת ״פרוטוקול זלנקו״ יעילה בתחילת המחלה כאשר מופיעים תסמינים ראשונים, כאשר המחלה מחריפה והחולה מאושפז וזקוק לעזרה בנשימה השיטה לא יעילה, זו הסיבה שהוחלט להפסיק הטיפול בתרופה בחדרי מיון בבתי חולים, אך דווקא כתוצאה מכך יש יותר תרופות בבתי מרקחת", טוען הרופא.

(מתוך טוויטר)

הנשיא טרמפ וראש מינהל התרופות האמריקאי מר סטפן האן תומכים בהתלהבות בשיטתי שהצילה עשרות אלפים ממוות. המידע שפורסם כי אסרו לגמרי את הטיפול שלי הוא שיקרי, מידע לא נכון יכול לגרום למקרי מוות מיותרים. פרטים על הפרויקט תרשמו בגוגל- crowdProtocol מאחל לעם ישראל בריאות ולחולים רפואה שלמה", סיים הרופא החרדי.

כזכור, בסוף חודש מרץ הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי כי החליט להעניק אישור חירום לשימוש בתרופה הידרוקסיכלורוקווין לטיפול בחולי קורונה, לאחר עדויות כי התרופה, שנועדה במקור לטיפול במלריה, סייעה בקיצור זמן ההחלמה של חולי קורונה.

אך כבר לפני כשבועיים הודיע ארגון הבריאות העולמי על עצירה זמנית של הניסוי בטיפול בחולי קורונה בתרופה שנועדה לטיפול בחולי מלריה במקור, לאור חששות שהתרופה גורמת לסיכון גבוה יותר של מוות ובעיות לב.

(צילום: שאטרסטוק)

"נמצא כי לא סביר שהתרופות הידרוקסיכלורוקין וכלורוקין יעילות לטיפול בנגיף הקורונה. היתרונות הבלתי מוכחים של התרופות אינם עולים על הסיכונים הידועים והפוטנציאליים", נמסר בהודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי השבוע, שגם ציין כי קיבל דיווחים מבתי חולים שונים על סיבוכי לב קשים שנגרמו בקרב חלק מהחולים שקיבלו את התרופה.

טראמפ מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את אישור החירום שניתן לטיפול בעזרת הידרוקסיכלורוקין בטענות שרחוקות מהמדע ודומיו, "לקחתי את התרופה והרגשתי טוב איתה. אני לא יודע אם הייתה לה השפעה, אבל היא בהחלט לא פגעה בי", אמר טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר