ייתכן סגר כללי

צה"ל: "ישראל נכנסת לגל שני - לא פחות חמור מהראשון"

אם אזרחי ישראל לא יקפידו על ההנחיות, הרי שמידי יום קצב ההדבקה יגדל ויגיע ל-1000 נדבקים מידי יום ומאות נפטרים, כך מזהיר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של צה"ל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה בבית החולים 'מעייני הישועה' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרכז המידע והידע הלאומי לקורונה בצה"ל, גוף שהוקדם באגף המודיעין, הזהירו היום כי ישראל נכנסת לגל שני של נגיף הקורונה, גל שצפוי להיות לא פחות חמור מהגל הראשון: "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו".

בדו"ח מציינים בצה"ל את העובדה שישנה עליה גם במספר החולים קשה: "רק בשבוע האחרון נרשמו 20 חולים חדשים במצב קשה, בעוד שאך לפני חודש כמעט שלא היו חולים קשים חדשים כלל".

עוד נכתב בדו"ח כי: "במהלך השבועות האחרונים עולה מספר הנדבקים החדשים בישראל בקורונה באופן עקבי. בשבוע של ה-21-15 במאי מספר הנדבקים הממוצע שנתגלו מדי יום עמד על 16 נדבקים חדשים, וכיום, כעבור ארבעה שבועות, אנו עומדים על ממוצע יומי של כ-200 נדבקים חדשים (כ-300 ביומיים האחרונים)".

מחברי הדו"ח מזהירים: "אם לא ינקטו פעולות כלשהן וקצב הגידול הנוכחי לא יקטן משמעותית (יישאר בטווח של 4% עד 8% ליום), אזי בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל 1,000 ומספר הנפטרים הכולל יגיע למאות רבות".

"מצב עניינים זה עלול להוביל להחלטות משקיות קשות מאוד, עד כדי בחינת חידוש סגר כולל. להערכתנו, ניתן יהיה להימנע מהן על ידי צעדים מתונים כמפורט בהמשך, אך זאת רק אם יבוצעו בימים הקרובים", הוסיפו.

עוד נכתב, כי: "בנוסף, בעוד שלפני מספר שבועות נראה היה שהנדבקים מרוכזים במגזרים מסוימים (תלמידי בית ספר, חסרי מעמד), כיום התחלואה התפשטה למגזרים רבים נוספים ולעשרות רבות של ישובים בארץ".

"להערכתנו, בהנחה שלא ינקטו פעולות כלשהן, ועל בסיס ההנחות המחקריות (הלא מחמירות) המנויות מטה, הרי שבתוך כחודש מספר הנפטרים הכולל יגיע למאות רבות", הזהירו מחברי הדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר