הכוללים נסגרו

התפרצות 'קורונה' ב'יחווה דעת'; הגר"ד יוסף ייכנס לבידוד?

שישה אברכים בכולל 'יחווה דעת' קיבלו תשובה חיובית לנגיף הקורונה • חבר ה'מועצת' הגר"ד יוסף הכריע: הכוללים ייסגרו • בין הנדבקים: חתנו של הגר"ד יוסף שטרם ברור האם ייכנס לבידוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד יוסף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ונשיא מוסדות 'יחווה דעת', החליט לסגור את הכוללים במוסדות'יחווה דעת', שבשכונת הר נוף בירושלים, עד להודעה חדשה. יצוין כי התפילות בבניין יימשכו בשלב זה.

לפני כשבוע, אברך שסבל מסימפטומים עבר בדיקת קורונה ולאחר יומיים קיבל תשובה חיובית. האבך למד בבית מדרש צדדי ב'יחווה דעת', מה שהוביל לסגירת הכולל ושיחת האברכים לבידוד.

במהלך היממה האחרונה קיבלו שישה אברכים נוספים בכולל תשובה חיובית לקורונה. בין האברכים, חתנו של הגאון רבי דוד יוסף.

עם צאת השבת, מתקיימים בשעות אלו דיונים עם משרד הבריאות בכדי לבדוק האם הגר"ד יוסף יצטרך להיכנס לבידוד.

הגר"ד יוסף סוגר את הכולל בגל הראשון

יצוין כי הגר"ד יוסף היה בין הפוסקים הראשונים שהזהירו את הציבור מפני נגיף הקורונה וקראו לסגור את בתי הכנסת, עוד לפני שמשרד הבריאות והמל"ל החליטו על הסגירה.

הגר"ד אף היה בין הראשונים שסגר את הכולל: "אני פונה לכל אחד ואחד, אנחנו חייבים לשמור על נפשותינו אנחנו לא יכולים לסמוך על דברי נבואות ולהגיד שמי שלומד תורה אז הקבה ישמור עליו כי כתוב בפרוש כי שלומי מצווה אינם ניזוקים אבל במקום ששכיחא הזיקא גם שלוחי מצווה ניזוקין.

"לכן אני רוצה שתדעו מה שהחליטו אתמול בלילה שאסור להתאסף יותר מעשרה, לא סתם מחליטים כך. יש שם אנשים מומחים, רופאים גדולים. יש מדינות אחרות שאסורו אפילו יותר מזה, יש שם הסגר שאסור לצאת מהבתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר