העלייה בתחלואה

נתניהו יכנס דיון חירום; הגברת האכיפה והרחבת הבדיקות

ראש הממשלה יכנס דיון חירום במטרה לגבש שורת צעדים למאבק בנגיף ה'קורונה', ששב ומתפשט בישראל. על הפרק: הגברת האכיפה והרחבת הבדיקות ולפי הצורך - החזרת המעקב הדיגיטלי (ארץ)

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ראשון) דיון חירום בהשתתפות מנכ"לי משרדי הממשלה, במטרה לגבש שורת צעדים למאבק בנגיף ה'קורונה', ששב ומתפשט בישראל.

הצעדים של נתניהו, לפי הדיווח ב'חדשות 12', יכללו הגברה משמעותית של אכיפת ההנחיות - בדגש על חבישת מסכה, ייתכן באמצעות הגדלת הקנסות על מי שלא ילבשו מסכה, לצד הגברת מערך הבדיקות והאיתור המהיר של החולים- בניסיון לצמצם את שרשרת ההדבקה.

נתניהו גם שוקל בשלב מאוחר יותר, באם יהיה צורך, להחזיר את אמצעי המעקב הדיגיטליים, בסיוע שירות הביטחון הכללי. יחד עם זאת, בשלב זה אין כוונה להחזיר את הסגר, כפי שהיה לפני מספר חודשים.

מספר החולים הפעילים, נכון לאמש (מוצאי שבת) עומד על 4,668 חולים, מתוכם 40 במצב קשה - מהם 27 מונשמים, ו-49 במצב בינוני. מספר המתים במגיפה עומד על 305. מספר המחלימים עומד על 15,659 ומספר הנדבקים הכללי עומד על 20,663.

בצה"ל, מספר החולים עומד על 66. שתי פלוגות בחטיבת הנח"ל הוכנסו לבידוד לאחר שהתגלו שלושה חולי קורונה בבסיס האימונים של החטיבה. "הבסיס פועל במתכונת של קפסולות הכוללות מפקדים וחיילים כאחד והמשרתים נדרשים לשמור על ריחוק חברתי בהתאם להנחיות הצבא", נמסר מצה"ל, "החיילים השוהים בבידוד מקבלים אוכל חם כמו כל משרתי הבסיס וכלל המבודדים שיפתחו סימפטומים יעברו בדיקת קורונה".

בסוף השבוע פרסם אגף המודיעין של צה"ל - מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, את הדו"ח שלו על המצב והתריע מפני גל שני עקב העלייה בתחלואה. בנוסף, קרא אגף המודיעין לשקול שוב את ההקלות החדשות, הן מבחינת ההשלכות שלהן על הפצת הנגיף והן מבחינת המסר שהן מעבירות לציבור.

בנוסף, קרא אגף המודיעין להרחיב את ההסברה ולהתמקד ב"מגזרים" לפי היקף התחלואה, וכן להרחיב את האכיפה ואת סמכויות האכיפה של הרשויות המקומיות. כמו כן הוא ציין כי נדרשת דוגמא אישית מהמנהיגים ובכירי המשק על השמירה על ההנחיות.

"מדינת ישראל עלולה בעוד כחודש להידרש להחלטות כלכליות וחברתיות כואבות בהרבה", מזהירים באגף המודיעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר