תיעוד מקומם

אפליה בנתניה: מנעו מחרדים להיכנס לחוף הים

חרדים שרצו לרחוץ בחוף 'קרית צאנז' בנתניה ביום שישי האחרון - כמו שאר החופים בעיר, נתקלו בשער נעול ובתגובה של השומר: "זה בגלל אחוזי התחלואה אצל החרדים" • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ישראל בנדרסקי)

אפליה מקוממת: ביום שישי האחרון הגיעו לא מעט חרדים לרחוץ בחוף הים הנפרד של נתניה, אלא שבעוד חבריהם החילוניים נכנסו חופשי, הכניסה לציבור החרדי - נאסרה.

"הגענו ביום שישי במיוחד מבני ברק, כדי לרחוץ ולנפוש בחוף של קרית צאנז בעיר נתניה", מספר אחד הרוחצים החרדים ל'כיכר השבת', "אלא שלתדהמתנו הרבה, הבחנו בכל החופים פתוחים לציבור הרחב - חוץ מהחוף הנפרד".

"למה?", מסביר ישראל בנדרסקי, "זה שיא האבסורד, שאלנו את השומר מטעם העירייה, והוא השיב לנו; כי זה בגלל אחוזי התחלואה הגבוהים במגזר החרדי".

"אנחנו מצפים מעירייה כמו נתניה שתתנצל ותבהיר את מה שקרה, לא ייתכן שתהיה אפליה כה בוטה במרחב הציבורי בישראל", הוא מוסיף.

בעיריית נתניה מסרו בתגובה ל'כיכר השבת': "כל חופי הים שנמצאים בנתניה עומדים בהנחיות בהתאם לתו הסגול. ההיערכות שהייתה נדרשת ב'חוף צאנז', שהינו חוף נפרד, הייתה היערכות משמעותית.

"כפי שפורסם בעיתונות המקומית והארצית 'חוף צאנז' ייפתח ביום שני הקרוב כמתוכנן. הפקחים שהוצבו היום בכניסה לחוף נועדו לשמור על ביטחון ובריאות הציבור היות ובימים האחרונים הגיעו לחוף מאות מתרחצים גם מערים אחרות, שברו את המחיצה, עקרו את השערים ונכנסו על אף שאין במקום שירותי הצלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר