בפתח הקבינט

נתניהו מציג: דרכי הפעולה נגד העליה בתחלואה

קבינט הקורונה מתכנס היום שוב, וראש הממשלה שנשא דברים זעם על הדלפות הקלטות הויכוח עם ראש השב"כ • בהמשך התייחס לעליה במספר חולי הקורונה בישראל (בארץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם מסכת פנים (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, דרש היום (שני) בפתח ישיבת קבינט הקורונה לפתח בחקירת הדלפת הויכוח עם ראש השב"כ, אודות הכנסת אמצעי המעקב לחקיקה ראשית.

"אני לא זוכר בכל שנותיי כראש ממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט, במקרה הזה קבינט קורונה, דיון עם ראש השב"כ, זה דבר חמור ביותר".

לדברי נתניהו, "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים, לרבות מהיועץ המשפטי לממשלה, לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה ישנה".

בהקלטות, שנחשפו בחדשות 12 נשמע ראש השב"כ נדב ארגמן אומר, "מה שאני מבקש, ששב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית. תת-אלוף מנהל את העניין הזה וזה בדיוק הפתרון - ולא שהשב"כ יעשה את זה. זה אומר שצריכים להיות מספיק שיודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה בתוך פרק זמן קצר".

הוא הוסיף כי שימוש באמצעי המעקב יהיה נכון רק במצב של התפרצות רחבה: "כשמדובר באלפים, ואי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הנוכחית, צריך ללכת לטכנולוגיה. במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב זה".

בהמשך דבריו בישיבת הקבינט, אמר ראש הממשלה: "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל. היום יוצגו כאן תרחישי הייחוס, אבל גם המלצות של צוות מנכ"לים שכינסתי אתמול במיוחד, מהמשרדים של רוב השרים שמיוצגים כאן, כדי להביא בפנינו המלצות לדרכי פעולה".

"דרכי הפעולה האפשריות שנדון בהן – הגברה דרמטית של האכיפה, זה כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת משרד הבט"פ, ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה".

נתניהו הוסיף, "הדבר השני זה שימוש בכלים הדיגיטליים. אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה, ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על מנת להשיג הורדה של התחלואה".

"הדבר השלישי, זה סגרים אזוריים שזה כלי שאנחנו כבר נדרשים לו על מנת להימנע מסגרים רחבים כלליים. והדבר הרביעי, הוא דברים שקשורים בהגבלת ההתקהלויות - צעד מאוד חריף, אני מציע שנשקול אותו, נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו, ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסויימות שאישרנו אותן. נראה אם נזדקק להם. אלו הכותרות העיקריות אבל יש גם בוודאי נושאים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר