"בריונות משטרתית"

כניעה: דגל פלסטין יוחזר לידי המפגין החרדי

דוד קרויס, תושב שכונת מאה שערים בירושלים, רושם ניצחון קטן על משטרת ישראל, בהצלחתו לאלץ אותה להשיב לרשותו את דגל פלסטין שנלקח ממנו בעת מעצרו בהפגנה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דגל פלסטין בהפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משטרת ישראל הסכימה להשיב את דגל פלסטין לבעליו, דוד קרויס מאה שערים; דגל שנלקח ממנו בעת מעצרו במהלך הפגנת קיצונים.

הקיצוני דורש: "השיבו לי את דגל פלסטין"

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', קרויס הגיש באמצעות עו"ד נדב גדליהו לבית משפט השלום בירושלים בקשה "להורות על החזרת 'תפוס' - דגל הרשות הפלסטינית".

"בתאריך 20.6.11", תואר השתלשלות האירוע, "המבקש שמע כי משטרת ישראל עצרה קטין שהחזיק דגל של הרשות הפלסטינית, ביקש למחות נגד דבר זה ובעד חופש הביטוי ונעמד בסמוך לפתח ביתו כשהוא לובש מסכה ומחזיק בדגל".

מעצרו של קרויס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי הבקשה, "למרות שהוא לא ביצע כל עבירה, הוא נעצר תוך שימוש בכוח רב, נחקר ולבסוף שוחרר באותו היום, אך כשהשתחרר לא הוחזר לו הדגל, ונאמר לו שעליו לפנות לבית המשפט - ומכאן בקשה זו".

"אין כל איסור פלילי בנשיאה או בהנפת דגל של הרשות הפלסטינית, איתה מקיימת מדינת ישראל יחסים ושיתוף פעולה", טען קרויס. "מעבר לכך, עולה כי המשיבה (המדינה) מודעת לחוסר האיסור הפלילי".

לדבריו, "אין מקום לקבל את התנהלות המשיבה, אשר מערבת שיקולים פוליטיים בהפעלת סמכותה. על בית המשפט להורות לה באופן ברור, כי מעשיה פסולים".

הסכמת המשטרה

היום, כאמור, שלחה המשטרה לבית המשפט את עמדתה העדכנית, וכתבה: "התיק נסגר בסיום חקירתו. לכן אין מניעה להחזיר למבקש את הדגל".

עו"ד שמואל הורביץ, ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו, הגיב להחלטה בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנו שמחים על תגובת המשטרה הברורה מאליו, אך מצער שנזקקנו כלל לפנות לבית המשפט בשביל עניין כל כל בסיסי שצריך להיות ידוע לכל שוטר: אסור לעצור, לחקור ולהחרים דברים מאדם ללא כל סיבה".

"מדובר בבריונות משטרתית, ואנו אף שוקלים צעדים לטיפול משמעתי בשוטרים, בהתאם להחלטות שיתקבלו בהמשך על ידי הלקוח", מעדכן עורך הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר