דו"ח רשמי

העליה בתחלואת הקורונה בעיר טבריה - בשכונות החרדיות

מדו"ח של מרכז המידע הלאומי לנגיף מקורונה עולה כי העלייה בתחלואה בטבריה ממוקדת בשכונות החרדיות בעיר • רוב החולים צעירים • 48% מההדבקות - בכוללים • מקור ההדבקה: נתניה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

רוב חולי הקורונה החדשים בעיר טבריה הם מהשכונות החרדיות בעיר, כך עולה מדו"ח רשמי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

בפתח הדו"ח נכתב: "נוכח ההתפשטות המחודשת של מגפת הקורונה בטבריה בימים האחרונים, בוצע ניתוח של נתוני התחלואה בעיר".

באשר למספרי החולים נכתב: "החל מה-1 ביוני נרשמו בעיר 49 חולים חדשים - נכון ל-21 ביוני בחצות - וישנם כיום 58 חולים פעילים, 13 חולים ל-10.000 תושבים, כאשר מהם 13 הוצאו מהעיר. זאת, מתוך 352,1 איש שנבדקו מתחילת יוני. שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון הוא 10.6%".

על פי התפלגות גילאי החולים ניכר, מציינים כותבי הדו"ח, כי רוב הנדבקים הינם צעירים יחסית. כמו כן, התחלואה החדשה מרוכזת בעיקר בשכונות חרדיות במערב העיר בדגש על שתי קהילות מרכזיות, אך ישנם חולים גם בשכונות אחרות.

מחברי הדו"ח כותבים כי ההדבקה המרכזית היא בקהילת צאנז: "מהחקירה האפידמיולוגית עולה, כי מתוך ההדבקות שמקום התרחשותן ידוע 52% אירעו בכוללים ו 48% אירעו בבית. יתכן שההדבקה הראשונה התרחשה סביב חג שבועות והגיעה מנתניה".

המלצות: "לאור נתוני התחלואה, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות: הסברה ייעודית המותאמת גם למגזר החרדי; הגברת האכיפה של נהלי הבידוד וההתנהלות במרחב הציבורי, עמידה בכללי "התו הסגול", עטיית מסכות והקפדה על ריחוק
חברתי; ופינוי החולים והמבודדים למלוניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר