הנתונים נחשפים

אפליית החרדים בשירות הציבורי נמשכת

חוק שאושר בכנסת קובע יעד מדורג לעלייה בשיעור החרדים המועסקים במגזר הציבורי שאמור היה להגיע השנה ל-7% מסך העובדים, אך בפועל המספר עומד על 1.2% (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90)

לפני מספר שנים, יזם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, את החוק לעידוד תעסוקת חרדים במגזר הציבורי. החוק קבע יעד מדורג לעלייה בשיעור החרדים המועסקים במגזר הציבורי שאמור היה להגיע השנה ל-7% מסך העובדים במגזר הציבורי.

נתונים שהתחבאו בתוך דוח מבקר המדינה ונחשפו אמש (שני) בכנסת על ידי ח"כ מיכאל מלכיאלי, מציירים תמונה קשה על יישום כושל של החוק והמשך האפליה של החרדים בשירות הציבורי. יש לציין כי בעוד הציבור הדתי לאומי מועסק באחוזים גבוהים במגזר הציבורי, הציבור החרדי במשך השנים הודר כמעט לחלוטין מהשירות הציבורי.

מעבר לשאלת התעסוקה יש להיעדר חרדים מהמגזר הציבורי השפעה על סדר היום של הפקידות במשרדים שכוחה בשנים האחרונות הולך וגובר מול הדרג הפוליטי. לא אחת הנציגים החרדים מוצאים את עצמם מתוסכלים מניירות עמדה שמנפיקים פקידים בכירים במגזר הציבורי, הלוקים לא פעם בבורות גמורה בהבנה של צרכי המגזר.


מהנתונים עולה כי בעוד היעד שנקבע כאמור עמד על 7% מועסקים חרדים במגזר הציבורי, בפועל אחוז המועסקים החרדים עומד כיום על 1.2% בלבד. בדיון שבו נחשפו הנתונים קרא מלכיאלי לקיים דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת ולשקול את הכלים העומדים לרשות חברי הכנסת על מנת לחייב את מערך גיוס כוח האדם במגזר הציבורי לציית לחוק.

"תם העידן שבו אנחנו החרדים חוטבי עצים ושואבי מים", אמר מלכיאלי. לדבריו יש דיבור חזק על הצורך בקליטת חרדים בשוק התעסוקה, אולם בפועל מסלילים את החרדים למשרות לא מתגמלות ומותירים אותם מחוץ למשרות הבכירות בשירות הציבורי, משרות שמעבר לשכר יש להם השפעה רוחבית על ההחלטות שמתקבלות במשק.

לדבריו: "בתקופה האחרונה לנוכח המשבר הכלכלי החריף במשק, התברר הכוח המשמעותי של הפקידות הציבורית בדגש על אגף התקציבים באוצר, שלטענת רבים יש לו השפעה עצומה על העזרה היחסית דלה שהגישה המדינה לבעלי העסקים ולעובדים הרבים שפוטרו.

"לעובדה שחרדים לא נמצאים בעמדות בכירות בשירות הציבורי כמו למשל אגף התקציבים, יש השפעה שלילית על היכולת של פקידים אלו להבין את הצרכים הייחודים של המשפחות החרדיות בדגש על תקופות משבר כמו משבר הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר