סוער בוועדה

כשח"כ גפני זעם על נציג רשות המסים • צפו

"אני גם לא יודע", השיב נציג רשות המסים, פעם אחר פעם, במהלך הדיון בוועדת הכספים, ועורר את זעמו של היו"ר גפני: "אתה לא יודע שום דבר, אתה לא יודע את העובדות" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

עימות חריג התרחש היום (שלישי) בוועדת הכספים ביון יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני לנציג רשות המיסים. במהלך הדיון על סעיפי המיסוי בתקנות העוסקות במימון הוצאות ראש הממשלה, זעם גפני על נציג רשות המיסים, זעם שיצר הד תקשורתי נרחב.

הדיון, שארך למעלה משלוש שעות, עסק כזכור בבקשת משרד ראש הממשלה להחזר מס רטרואקטיבי מקופת המדינה עבור רה"מ נתניהו. על-פי נוסח החלטת הוועדה, מס הכנסה שהוטל על ראש הממשלה עד 31 בדצמבר 2017, בשל הכנסה שנובעת מתשלומי טובות הנאה הניתנות לו מתוקף תפקידו, יהיה על חשבון המדינה.

חברי האופוזיציה כמו התקשורת הישראלית יצאו למתקפה חסרת תקדים נגד הליכוד ונתניהו בטענה כי מדובר במהלך חריג שנועד אך ורק ל"טפח את כיסו" של רה"מ נתניהו.

אלא שבמהלך הדיון חשף גפני את פרצופם של אנשי רשות המיסים, כאשר העמיד אותם במקום בטענה כי ראשי ממשלות קודמים, גם קיבלו לכאורה החזר מס על הוצאותיהם.

גפני: "ראש ממשלה חייב לשלם מס על ההוצאות שלו כחלק מתפקידו כראש ממשלה? זוהי עמדת ראשות המיסים? גביתם בעבר מראש ממשלה מס על הוצאות שהם לצורך תפקידו?"

נציג רשות המיסים גיא גולדמן: "אני לא יכול לענות על זה… ואני גם לא יודע".

גפני ניסה שוב ושוב להבין מה עמדת רשות המסים ומה היה בעבר, אך הנציג שב ואמר כי אינו יודע. "אתה לא יודע שום דבר", זעם גפני, "אתה לא יודע את העובדות, מה אני אומר לעם ישראל? תתנו תשובות!".

"למה מנהל רשות המסים לא כאן? למה? מכל דיון כזה בורחים, רק אני צריך לעמוד בחזית?", תהה גפני בזעם רב.

בסופה של הישיבה, כזכור, ועדת הכספים של הכנסת אישרה ברוב של שמונה נגד חמישה את סעיפי המיסוי בתקנות העוסקות במימון הוצאות ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר