"החלטה הזויה"

תושבי קריית צאנז בטבריה זועמים: "סגר פוליטי"

תושבי קריית צאנז בטבריה זועמים על החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר למשך שבוע. לטענתם, מדובר בהחלטה פוליטית, שכן מרבית החולים יצאו למלוניות והשכונה כמעט נקיה (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
היכל כולל צאנז בטבריה. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי קריית צאנז החסידית, בטבריה, זועמים על החלטת קבינט הקורונה הערב (שלישי) להטיל סגר למשך שבוע על מספר שכונות בעיר ומכנים את ההחלטה פוליטית המנוגדת לכל הגיון סביר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר זלמן רייך תושב השכונה, ומי שפעל רבות בנושא הקורונה בקרב חסידי צאנז כי "מדובר בהחלטה הזויה שהתקבלה בניגוד לנתונים בשטח, ושמקורה אך ורק בביקורת הציבורית שמוטחת בממשלה בנושא הטיפול במשבר הקורונה".

"כדי לרצות את הציבור הכללי, הממשלה החליטה על צעדים ללא כל ביסוס עובדתי בשטח", הוא טוען בלהט.

לדבריו, ישנם כעת בטבריה עילית בסך הכול 41 חולים פעילים, כאשר 14 מתוכם פונו למלוניות, ו-17 נוספים אמורים להתפנות במהלך הלילה ומחר בבוקר, מה שהופך את השכונה ל"נקיה מקורונה", כלשונו, בטח ביחס למה שמתרחש בערים חילוניות, שם לא עולה על דעת אף אחד לבצע סגר.

רייך מוסיף ואומר כי בשיחות שלו במהלך היום עם גורמים בפיקוד העורף ונציגים שסייעו בהליך הבדיקות, נאמר לו מפורשות שאין סיכוי שיבוצע סגר על השכונה, וכי לאחר שההחלטה התקבלה, גם הם היו בהלם ולא האמינו למשמע אוזנם.

יצויין כי לפי החלטת קבינט הקורונה יוכנסו לסגר גם שכונות טבריה ב' וטבריה ג', שאינם מוגדרים כשכונות חרדיות, וכי בשעה האחרונה נודע כי 350 ילדי תלתוד תורה 'תפארת טבריה' בעיר ישארו מחר בבית, בגלל ילד מכיתה ג' שהתגלה חיובי לנגיף.

גם עיריית טבריה דחתה את ההחלטה ובהודעה מטעם דוברות העירייה נאמר כי "בהמשך להודעת משרד ראש הממשלה, לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות".

בהודעה לתושבים, מסרה העירייה כי "נכון לשעה זו טרם התקבלו הנחיות רשמיות מעבר להודעת משרד ראש הממשלה. במהלך השעות האחרונות מתקיים שיח בנושא מול משרד הבריאות במטרה לדייק את האזור שיוגדר כמוגבל ואת הפעילות שתתאפשר בתוכו".

עוד נמסר כי "יו"ר הועדה הממונה טבריה שמעון (מוני) מעתוק העלה בפני הגורמים הרלוונטיים כי ההחלטה שהתקבלה לא נכונה וכחלק מהשיח בין הצדדים סוכם כבר כעת כי מלבד ברחובות זלמן שזר, שפע חיים ודוד אלעזר, מוסדות החינוך יפעלו כרגיל. כמו כן, חנויות יפעלו כרגיל בכל האזור המוגבל. בשאר האזורים בעיר הכל ממשיך כרגיל מלבד הגבלות התו הסגול והחובה לשמור מרחק ולעטות מסיכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר