בן למשפחה חרדית

תינוק במצב קשה אחרי ברית בה נדבק בהרפס

בבית החולים בני ציון בחיפה נלחמים בשעה זו על חייו של תינוק בן 3 שבועות בלבד, שנדבק בנגיף ההרפס ומצבו הידרדר לאחר שהזיהום הגיע למוחו. החשד: המוהל הוא שהדביק אותו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תינוק בן שלושה שבועות מאושפז במצב קשה בבית החולים בשל זיהום שככל הנראה נגרם מברית המילה, והתפשט אף למוח. בדיקות מעבדה גילו, שהוא נדבק בנגיף הרפס - בסבירות גבוהה מהמוהל שביצע בו את ה'מציצה' כהלכה בפיו.

התינוק, שכפי שנודע ל'כיכר השבת' הינו בן למשפחה חרדית מאזור הצפון, הובהל לבית החולים בני ציון על ידי הוריו, מיד לאחר שהבחינו בזיהום שהלך והתפשט לאחר האירוע המשמח של ברית המילה.

נגיף ההרפס התגלה, בנוזל חוט השדרה במוח ובנגעים שהיו על העור, רק לאחר מכן, במהלך האשפוז במחלקת הילדים.

בשלושת הימים הראשונים לאשפוזו, לאחר הגילוי המזעזע, התינוק פרכס בבית החולים למרות טיפול שהוענק לו נגד הפרכוסים ונגד הנגיף.

דיון סוער בכנסת על סיבוכים אפשריים מבריתות (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' יצחק סרוגו, מסביר: "נגיף ההרפס יכול להגיע אחרי ברית, מזיהום בעור שיכול להתפשט למוח ולגרום לדלקת קשה במוח ואף למוות. מבוגר שמפריש את הנגיף באזור השפתיים, יכול גם לגרום להדבקה".

"אופי הפיזור בתינוק, האזור בו הוא התחיל והמשך פיזור הנגעים, מרמזים על הדבקה במהלך הברית, כאשר נוצר מגע בין הפה של המוהל לבין דמו של התינוק", הסבירו בבית החולים.

ובאשר לאופי הטיפול, הוסיף פרופסור סרוגו: "הטיפול האנטי ויראלי שהוא קיבל, מטרתו להשמיד את הנגיף במוח. על מנת למנוע התלקחות של המחלה במערכת העצבים, התינוק ייאלץ לקבל טיפול זה במשך חצי שנה".

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "המקרה יתוחקר וייבדק על ידי הוועדה להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל.

"המציצה היא חלק מהליך מצוות ברית המילה וניתן לקיימה ישירות בפה או באמצעות שפורפרת, הוועדה גיבשה זה מכבר הוראות והנחיות ברורות וביניהן דרישה מהמוהלים בטרם קיום הברית ליידע את ההורים על אופן קיום מצוות ברית המילה וכן על חיטוי הפה בטרם קיום מצוות ברית המילה".

עוד נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה כי המוהל לא ביצע עוד בריתות מאז המקרה! וכאמור האירוע יתוחקר ע"י הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על מוהלים".

הוועדה הבינמשרדית להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל, מונה רופאים, רבנים ומוהלים, ובוחנת כל מקרה של סיבוך ברית הנעשה על ידי מוהלים. הוועדה מקבלת דיווח מיידי מבתי החולים על כל הגעה של תינוק לחדר מיון או לרופא לאחר ברית המילה.

במדינת ישראל נערכות בהערכה כ-70,000 בריתות בשנה מתוכן יש פחות מ-40 מקרים בלבד של סיבוכים לכאורה, מרבית המקרים נסגרו בחסדי שמים בשחרור מידי מבית החולים וללא צורך בטיפול רפואי והוגדרו כסיבוך של דימום קל לאחר ברית, המצריך טיפול שמרני בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר