פרסום ראשון

"חוששים מיו"ר התנועה דרעי": הסגנים הירושלמים נפגשו

חודשים ארוכים של מתיחות חריפה בין סגני ראש העיר י-ם מטעם ש"ס, עשויים להיגמר: אחרי שדרעי רמז להדחתם, השניים נפגשו • המתווכים, הפגישה והתקווה; 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, כהן ובצלאל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשבוע וחצי לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על כוונתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, להתערב בעימות חסר התקדים בין נציגי המפלגה בעיריית ירושלים; עימות שהביך את המפלגה מול ראשי מוסדות החינוך הספרדי בעיר - הנציגים הבכירים נפגשו. 'כיכר השבת' עם הפרטים, בפרסום ראשון.

כזכור, מזה תקופה ארוכה שסגני ראש העיר, צביקה כהן ואברהם בצלאל, לא נפגשו בארבע עיניים, בשל מתיחות קשה ומתמשכת ביניהם.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', העימות הפנימי דולף לעתים החוצה, אך לרוב נשמר בין כותלי 'כיכר ספרא' והתפרץ בעיקר כאשר מנהלי מוסדות ספרדיים בירושלים מגיעים לבקש את עזרתם.

הקרב בסיעה המקומית מתסכל את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שמודע למצב הבלתי נסבל בעיר הבירה, ועל רקע זה הוא אף הורה בשבוע האחרון לחתנו, רוני דהן, לפרוש מתפקידו כמנהל סיעת ש"ס בירושלים.

דרעי עצמו התבטא בשיחות שקיים בנושא: "השתדלתי לא להתערב,רציתי לאפשר להם לעבוד ולהתגבר על המשקעים מהעבר, אבל זה לא הלך. גם ניסיון לערב גורמים מבחוץ, לא צלח. לא ייתכן שדווקא בתקופה הזו, שש"ס בירושלים פורחת - הציבור הספרדי מפסיד ממלחמות היהודים"

בשיחה אחרת שקיים עם גורם המעורה בנושא, אמר דרעי: "אני מתכוון בקרוב לעשות סדר. הם חייבים ללמוד לעבוד יחד, אם זה לא יקרה, הם יצטרכו להסיק מסקנות אישיות ולתת לאחרים לעשות את העבודה. בסוף יש לנו אחריות ציבורית, ואי אפשר להמשיך כך".

כעת כאמור מתברר, כי הדברים הקשים הללו, בהם רמז דרעי שיוביל להדחה של הנציגים, גרמו לכך שהם יישבו בארבע עיניים לפגישה ארוכה, בניסיון ליישר את ההדורים.

הדיווח ב'כיכר השבת'

ל'כיכר השבת' נודע, כי לתמונה נכנסו שני מתווכים, שיזמו את קיומה של הפגישה: חבר מועצת העיר לשעבר יאיר לארי ואיש עסקים מקומי.

הפגישה המדוברת התקיימה בשבוע שעבר, ולדברי גורמים המעורים בנושא, התקיימו פגישות נוספות בין המתווכים, כאשר הצדדים מנסים לתת הזדמנות נוספת להחזיר את פעילות הסיעה בדרך תקינה.

"הדברים שדרעי אמר חלחלו לחברי הסיעה", מסביר ל'כיכר השבת' גורם בסיעה המקומית. "הם הבינו שאם הם לא יידעו להתבגר ולהתגבר - הם ימצאו עצמם מחוץ לכיכר ספרא, דרעי העביר מסרים קשים, הם הבינו שנמאס לו, וכעת הם מנסים להסתדר. כולם מקווים שיצליחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר