'מדגרת קורונה' בישיבה • פרסום ראשון

הורים זועמים: "המוסד לא שמר על ההנחיות; ילדינו נדבקו"

"אין לי מה לאכול בבית בגלל משבר הקורונה, ועכשיו יכניסו אותי בגלל בני לבידוד?" - כך תוהה, בכעס, הורה של אחד מעשרות בחורי 'יסודות התורה' שנדבקו בקורונה, ומצטרף לעוד הורים זועמים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
היכל הישיבה בתל אביב (צילום: ארכיון כיכר השבת)

פרסום ראשון: עשרות מתלמידי ישיבת יסודות התורה בתל אביב יצאו היום (שלישי) חיוביים לקורונה, בבדיקות שערכו, והוריהם קושרים זאת לכך שמזה כחודש הם למדו בלי שמירת ההנחיות של שמירת המרחק והמסכות, ולא ב'קפסולות'.

כידוע, ישיבת יסודות התורה, העומדת בראשותו של הגאון רבי ברוך צבי לב (בוחבוט), שוכנת בשכונת הדר יוסף שבתל אביב, וניצבת בשנים האחרונות בקדמת כותל המזרח של עולם הישיבות הספרדיות בארץ, כשהיא מונה כיום יותר מ-300 בחורים.

היום כאמור, כך נודע ל'כיכר השבת', הגיעה הבשורה על הידבקותם של עשרות בחורים בנגיף המסוכן, לאחר ששבו השבוע לישיבה מ'שבת חופשית' בביתם, ובעקבות החלטת הוריהם לערוך להם בדיקות קורונה.

וכך מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת', בחור מהישיבה: "חזרנו אליה לפני מספר שבועות, כרגיל, כביכול אין קורונה; לא היו קפסולות, ור"מים מבני ברק נכנסו ויצאו בצורה חופשית מהישיבה. גם בבית המדרש כולם למדו ביחד, וכל אחד יכל לצאת ולחזור לישיבה - ללא שום פיקוח".

"השבת", מגולל התלמיד את השתלשלות העניינים, "החליטה הנהלת הישיבה לשלוח את כל הבחורים לשבת חופשית, החל מיום חמישי. הוריהם של בחורים רבים ניצלו עובדה זאת, כדי לבצע בדיקות קורונה לילדיהם, והיום הגיעו התשובות, שגילו - כמה לא מפתיע - כי יש לפחות 60 בחורים שנדבקו בנגיף".

סרטון על הישיבה (ארכיון 'כיכר')

אברך, ששניים מבניו לומדים בישיבה, אומר בזעם ל'כיכר השבת': "כרגע נותרו בישיבה 50 בחורים, כולל אחד הבנים שלי, ואני נמצא בחוסר אונים מוחלט, לא יודע מה לעשות: אני לא יכול להחזיר את הבן שלי לבית, כי אנחנו עדיין לא יודעים מה מצבו הבריאותי וחוששים שכל המשפחה תידבק - אם גם הוא חלה".

"שמישהו יזעק את זעקתנו, על ההפקרות: למה שאני אשב עם ילדים קטנים בבידוד, כשבישיבות לא שומרים על ההנחיות של עטיית מסכות ושמירת מרחק? חודשיים וחצי הם היו בחופש, ועד כשחזרו - איך הם חזרו...".

הורה אחר מוסיף: "הם שם בהנהלה לא יכולים להתמודד עם כמה שבועות של לימודים בהתאם להנחיות? אנחנו נלחמים על הלחם שלנו, לפרנס את הילדים, בגלל משבר הקורונה, ואין לי עכשיו אופציה להיכנס לבידוד ולא לעבוד".

לדבריו, בישיבה הציעו ל-50 הבחורים הנותרים, לקחת דירה גדולה בעיר צפת ולשלם עליה 700 שקל. "זה מה שאנחנו צריכים לעשות?" תהה ההורה, "גם כך אנחנו גמורים מהמצב הכלכלי".

כך או כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי למעט 50 הבחורים שעדיין נמצאים בישיבה, וטרם הוחלט כיצד לנהוג איתם, שאר הבחורים כבר נשלחו לביתם, ובקרוב הישיבה ככל הנראה תיסגר כליל.

יצוין, כי 'כיכר השבת' עשה מספר ניסיונות על מנת להשיג את תגובת ראש הישיבה לטענות המובאות בכתבה, אך ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר