צפו בנאומים

אוריאל בוסו נשא נאום בכורה; השר אריה דרעי בירכו

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) נשא את נאום הבכורה וקרא לנקות את פיח ההסתה, ולאחר מכן עלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לברכו, וציין כי "אף אחד לא הצליח להכניס פירוד בש"ס" • צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ אוריאל בוסו (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי נשא אחר הצהריים (שלישי) את נאום הבכורה במליאת הכנסת, ולאחר מכן עלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לברכו, כנהוג.

בפתח נאומו אמר ח"כ בוסו כי "אני נרגש להתחיל פרק חדש בשליחותי הציבורית דווקא בתקופה מורכבת זו, אחרי שעם ישראל נסחף למחלוקות והסתה גם בימים אלו. אני קורא לכל אחד ואחת בחברה הישראלית לשים בצד את הדעות הקדומות ולנקות מעלינו את פיח ההסתה".

בוסו ציין את ארגוני ההצלה כ"מראה של החברה שלנו" והוסיף: "כשמדברים על עולם התורה, רק 140 אלף לומדי תורה מתוך מעל 6 מיליון יהודים - שני אחוז בלבד. על זה בניתם קמפיינים?".

ח"כ בוסו הוסיף ואמר כי "בכל תפקידיי הרבים נתתי מענה אישי ופרטני לכל אחד בכל נושא, פעלתי למען אותם אזרחים שאין להם פה אבל יש להם לב. הסתכלתי לאזרח בגובה העיניים וניסיתי לפתור את הסוגיה שמטרידה אותו".

"אשתף אתכם במשהו אישי", המשיך בוסו, "הגר"ע יוסף קרא לי כשמוניתי בפתח תקווה אמר לי אל תחשוב שאתה יכול לשכוח את מי ששלח אותך, אתה צריך להיות עבד של הציבור.

"אבי עלה לארץ כילד יתום גדלנו בעיר רמלה. הבבא חאקי היה רבה של העיר, הוא היה סמל של שלום ואחדות. בשנת 1959 היה אדריכל בהרגעת רוחות במאורעות בחיפה. אם יש תנועה בישראל שחרטה על דגלה את צמצום פערים ויצירת הזדמנות שווה לכולם זו תנועת ש"ס שנמצאת שם בשביל כולם.

"יש אדם אחד שחקוקה על שמו המהפכה שהרימה את קרנם של יהדות המזרח והחזירה את העטרה ליושנה במלוא עוזה והדרה לאדם הזה קוראים אריה דרעי, המבוגר האחראי".

השר אריה דרעי בנאום הברכה (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר נאומו, עלה יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לברכו ואמר כי שינה את סדר היום בשביל להגיע לכנסת ולברך את הח"כ החדש שנאם כל כך יפה. "הוא יקר לי מאוד, הוא ומשפחתו", סיפר דרעי, "אחת המשפחות המיוחסות שיש. היהדות החרדית חבה חוב אדיר למשפחת אבוחצירא בתקופות הקשות ביותר הם הרימו את קרנה של יהדות המזרח.

"כשהסבא רבי יצחק הסתובב בכל ערי הארץ והשתדל שבכל עיר ימנו רבנים ספרדים שעלו מחו"ל ונזנחו, לא היה להם לא עוזרים, לא שמשים ולא מכוניות, במקלו ובטרמילו".

דרעי הוסיף ואמר כי הוא "רואה בזה סגירת מעגל שהנכד שלהם, שליח ציבור שממשיך לייצג את הציבור בדרכי המשפחה. אני מברך את אוריאל שהוכיח את עצמו בפתח תקווה במשך שנים ארוכות, הוא ייצג את כל העדות. האישיות שלו היא מגנט לכולם, אוריאל ידע לחבר את כל האוכלוסייה הזאת בצורה יוצאת מן הכלל".

בנימה אישית אמר דרעי כי הוא "גאה להיות יו"ר בתקופה הזאת. המבחן הוא אחד - מי שמצליח בעשייה ציבורית, מי שקשור לציבור. יש מצד אחד משמר וותיק עם המשמר החדש, אנחנו מחצית מחצית, וזה גיוון יוצא מן הכלל. יש לנו צעירים יוצאים מן הכלל, אני גאה להיות היו"ר של סיעה כזו".

דרעי פנה לבוסו ואמר: "נכנסת למועדון מאוד מיוחד שאף אחד לא הצליל להכניס בתוכו פירוד, שאני צריך לחלק תפקידים בתוך הסיעה המריבה היחידה זה שכל אחד אומר תיתן לשני".

ח"כ אוריאל בוסו (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)
דרעי ובוסו (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר