מחאת התיירות

הסוכנים בניו יורק ל'כיכר': "המדינה בגדה בנו"

סוכני התיירות יצאו למחות ולהפגין כנגד אוזלת ידה של הממשלה. סוכני נסיעות מארה"ב, אומרים ל'כיכר' כי שכחו אותם אחרי שבשנים הטובות הכניסו למדינה מיליארדים (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קרביצקי ומכלוביץ' (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך השבוע האחרון, ענף התיירות בארץ, יצא למחות ולהפגין כנגד אוזלת ידה של הממשלה, אך סוכני נסיעות מארה"ב, אומרים ל'כיכר השבת', כי אותם - שבשנים הטובות, דאגו להכניס למדינה מיליארדים - שכחו.

מחאת הסוכנים החרדים, אתמול מול משרד האוצר (חו"ל מהודר)

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר סוכן הנסיעות הוותיק שמוליק קרביצקי מ-'SKY2000' (שחלה בעצמו בנגיף הקורונה - וניצל בנס. ח"ב): "אנחנו במשך שנים דואגים לאינטרסים של מדינת ישראל ופועלים כדי להביא תיירות לישראל, נכון לעכשיו, המדינה הפקירה אותנו, אף אחד לא רואה אותנו בכלל, אנחנו יושבים פה משפחות שלמות כבר חצי שנה ולא מכניסים שקל אחד לפרנסת ביתנו".

מה אתם רוצים, שישראל תממן אזרחים זרים?

"לא, אנחנו לא מבקשים כסף, אלא דבר מאוד פשוט. שיתנו לנו למכור כרטיסים, הכרטיס האחרון שאני וחבריי מכרנו היה בפברואר האחרון".

"אדגיש", מסביר קרביצקי, "כדי שלא יחשבו שאני וחבריי מדומיינים, אסביר איך הכנסנו כסף למדינה, מדובר על קהילות ענקיות של צלבנים - שאנו הרגלנו אותם לנסוע ולטייל לישראל, ואנחנו מכניסים בעקבות זה עשרות מיליארדים למדינה, אל תשכח גם את כל הקהילות החרדיות הענקיות שאנחנו מכניסים לישראל".

"מה גם", מוסיף קרביצקי, "גם בשביל המדינה, זו תהיה מכה אחרי הקורונה, כבר יהיה קשה מאוד לשכנע את האנשים לחזור לישראל - ובזאת הולך לפח עבודה של עשרות שנים".

פייביש מיכלוביץ', סוכן נסיעות של הקהילה החסידית בניו יורק בכלל ובמונסי בפרט, אומר ל'כיכר השבת': "יש עשרות חסידים שנוסעים לרבי שלהם לארץ בחגים וכעת לא יודעים מה לעשות, ובמיוחד אלו שחלו שרוצים להגיע לרבי ולהודות לו, על שניצלו מהקורונה".

מה תכלס אתם דורשים מהמדינה?

"אנחנו רוצים שיכניסו את מי שכבר חלה בקורונה, ואין שום בעיה שייכנס לישראל, יש להם את כל ההוכחות שהם חלו, אז למה לא מכניסים אותם? זה לא שהם מזייפים מכתב מרופא זה אישור מבית החולים, מהי הסיבה שהם לא ייכנסו".

קרביצקי, שחלה בעצמו, מספר איך הוא ניצל (ב'אולפן כיכר')

"או לעשות את המודל שיש בטורקיה ובקייב - שפתחו מעבדה בשדה התעופה, עושה בדיקה, משלם סכום כסף וממתין עד שתהיה תשובה בתוך שש שעות - אוקראינה יכולה ליצור כאלו פתרונות וישראל לא?", שואלים השניים בפאתוס.

עוד דבר שמציק להם: "זה הנושא של בני הזוג של הישראלים, באתר של ממשלת ישראל רשום שבני הזוג שלבעל או לאישה יש אזרחות ישראלית יכולים להיכנס והקונסוליות פה עושה בעיות".

אמרת שלא מכרתם כרטיסים כבר ארבעה חודשים, אז מה אתם עושים?

שמוליק קרביצקי: "אומר לך את האמת, אנשים פה התחילו לחפש עבודות חדשות, למשל אני (כמו שרואים בסרטון), מנסה להתפרנס דרך פתרונות - נגד הביורוקרטיה ומעבר לזה אני יושב ומתפלל שהקב"ה יחזיר לי את החיים בחזרה".

קרביצקי, ערך סרטון אנימציה, בו הוא מסביר מה הוא עושה בתקופה שאין לו עבודה

פייביש מיכלוביץ': "גם אני כמו חברי, יושב ומתפלל, זה מצב לא פשוט ובלתי נסבל, עוד קצת זמן, נסגור ונחפש לעצמנו עבודה אחרת, ואז מה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר