"אימון מקצועי"

הרמטכ"ל ביקר ב"זירת האימונים" • תיעוד

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ערך היום (שלישי) ביקור באימון של גדוד דוכיפת מחטיבת "כפיר", בזירת האימונים ושיבח כי "האימון התנהל באופן מקצועי". צפו בתיעוד מהזירה (חדשות)

(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ערך היום (שלישי) ביקור באימון של גדוד דוכיפת מחטיבת "כפיר", בזירת האימונים.

"זירת האימונים" היא מודל אימון של זרוע היבשה, שמטרתו שיפור כשירות מסגרות החי"ר מדרג המחלקה ועד דרג הגדוד, תוך התמקדות בחיזוק כשירות הפרט ויסודות הלוחם. המודל בנוי ממתחם דמוי לוחמה בשטח בנוי.

הייחודית של המתחם נובעת מיכולות תחקור מתקדמות, שכוללות הקלטה ותיעוד של התרגול, המאפשרים תחקור מעמיק ויסודי יותר של הכוחות המתאמנים, למען הפקת לקחים באופן מיידי ואפקטיבי מהאימון.

ייחודיות קירות המתקן מאפשרת אימון בירי חי לטווח קצר ובנוסף, באמצעות מרכיביו הלוגיסטיים של המתחם המתקדם, מצטמצם באופן משמעותי העיסוק הלוגיסטי בהכנה לאימון, מה שמאפשר ליחידות זמן נוסף לאימון ולמשימות נוספות.

כחלק ממימוש שנת 2020, אשר הוגדרה כ"שנת הקצה המבצעי" ושמה דגש על כשירות הפרט והדרגים הנמוכים בזרוע היבשה, כלל מסגרות החי"ר הסדירות ומספר חטיבות מילואים עוברות במהלך השנה אימון במודל זה.

במהלך הביקור אמר הרמטכ"ל כי "האימון התנהל באופן מקצועי, ואני סומך על שרשרת הפיקוד שתדע לעשות מה שצריך. אין ספק שמתקן כזה משפר את הביטחון העצמי והמסוגלות של הכוחות. זה מצב תודעתי, ובזכות אימונים כאלו אתה נכנס לקרב עם רמת מסוגלות גבוהה יותר".

ראש מחלקת אימונים בזרוע היבשה, אל"ם רועי שטרית, ציין כי "מודל זירת אימונים הוא חלק מתפיסה שלמה העוסקת בשיפור הכשירות ללחימה בשטחים בנויים ומבוצרים. זהו מודל המביא בשורה בשל אפקטיביות האימון המושגת במיקוד במפקדים וברמת החוליה, תוך הקפדה על חזרתיות רבה בביצוע התרגילים. השילוב של עקרונות אלו עם מתקנים ייעודיים ושיטות התחקור המתקדמות, מוביל לשיפור מהיר במיומנויות הלחימה בקרב הכוחות".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר