מתקפה חריפה מבית. האזינו

בכיר רבני 'הפלג': "מה מונע לשים מסיכה? מבט של ילדים"

בכיר רבני 'הפלג', הגרב"ש דויטש, במתקפה חריפה נגד אנשי 'הפלג' שלא נזהרים בלבישת מסיכות; "אין לנו מסורת מה עושים עם הקורונה", וצידד בדעת הרבנים שלא לפתוח את הישיבות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של הגרב"ש דויטש. האזינו (תמונה: משה בלוי)

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, הנחשב לבכיר רבני 'הפלג הירושלמי', ויש אף מי שרואים בו כממשיך דרכו של הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, יצא בדברים נוקבים וחדים נגד ההתנהלות אנשי 'הפלג' מול מגיפת ה'קורונה', תוך שהוא מבקר בחריפות את ההליכה בלי מסיכה, מצדד בגדולי ישראל מ'דגל התורה' שהורו שלא לפתוח את הישיבות ומבקר בחריפות את צעירי 'הפלג': "נער יקום בזקן, מכל דבר עושים מחלוקת".

בדברים שנשא בכינוס פנימי בעיר מודיעין עילית אמר הגרב"ש דויטש: "במצב כזה שהוא מצב קשה מאוד מכל הבחינות אנחנו צריכים להתחזק, אין שום מצב שיכול למנוע מבן תורה ללמוד. אם צריך אפשר לשבת ללמוד בבית, אני לא נכנס לפרטים המעשיים, צריכים לפתוח את הישיבה לא צריכים לפתוח את הישיבה. מה זה שייך למחלוקת? אחד חושב שזה פיקוח נפש אחד, חושב שזה ביטול תורה.

"כשיש ויכוח בין תלמידי חכמים במצב מסוים אחד אומר שצריך ללמוד ככה ואחד אומר שצריך ככה ואחר ככה. אבל לעשות מזה פוליטיקה? אסור שזה יהיה. אסור לחשוב ככה".

סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ מרחב דן על השיחות עם 'הפלג' (אולפן כיכר)

הגרב"ש דויטש צידד בדעתם של גדולי ישראל מ'דגל התורה' האומרים כי אין לפתוח את הישיבות בשל חשש פיקוח נפש, ואמר: "חייבם למחות על זה, זכותו של תלמיד חכם לחשוב שזה פיקוח נפש, ולא כמה אברכים יכתיבו לו. זה זכותו של תלמיד חכם אחר לחשוב אחרת, כולם התכוונו לשם שמים, ולא אחד נגד השני. זה דבר שאסור שיהיה, זה לא קשור לשום חילוקי דעות, אין לנו שום מסורת לא מהרב שך ולא מר' שמואל מה עושים עם הקורונה".

בשלב זה התבטא הרב דויטש באמירה חריפה המנוגדת להתנהלות של רוב רבני ואנשי 'הפלג', ואמר כי "אם אתם רוצים שאני אנחש, ר' שמואל היה אומר לא לפתוח את הישיבות - עם סכנה לא משחקים".

עצרת מחאה של 'הפלג', בשבוע שעבר (צילום: איתמר קירשבוים)

"בכלל, כל הזלזול הזה שמכל דבר עושים מחלוקת, זה מקלקל את כל הדברים", הוסיף הגרב"ש, "אם היו עושים אסיפות מה אפשר לעשות ולחזק את הלימוד, יש מה לעשות. שישבו יחד ויחשבו מה אפשר לעשות, זה דבר חמור מאוד, לוקחים איזה ויכוח ועושים מזה גם מחלוקת. מי יודע שזה וודאי לא זכות שהדבר הזה יעבור כל כך מהר".

"אני חייב לומר", המשיך הגרב"ש, "ידוע לנו דור שירהבו נער בזקן, שאנחנו נשב ואנחנו נקום בפני הצעירים, כמה צעירים מחליטים, הם מותר להם להגיד מה שהם רוצים. זה היה תמיד. יש הנהגה כזאת יש הנהגה כזאת, כולם לשם שמים התכוונו ואי אפשר לעשות מכל דבר מחלוקת – זה חמור מאוד".

בשלב זה עבר ראש הישיבה לתקוף את אנשי 'הפלג' שנמנעים מלבישת מסיכה בשל כך שמדובר בהוראת משרד הבריאות: "אני לא רואה אף אחד שנזהר עם מסיכה, שמישהו יעמוד פה ויסביר, מה מונע בעדו מלשים מסיכה? זה נורא ואיום, מבט של ילדים.

עצרת מחאה במודיעין עילית בעקבות תקיפת הרב אייזנבך, בשבוע שעבר (צילום: איתמר קירשבוים)

"אין לנו את מי לשאול. אנחנו חייבים לחשוב לבד ולא להיות מושפעים מכל מיני השפעות שהכל מאינטרסים, זה דבר של פיקוח נפש. מה קורה פה? מחלוקת, 'אנחנו דווקא כן הולכים', 'אנחנו דווקא לא הולכים', גם עניין של פתיחת הישיבות לא דבר פשוט כל כך. זה שאלה שאם היה לנו סנהדרין היו צריכים לשאול אותם, ולא שכל אחד מה שהוא מחליט".

בסיום דבריו אמר הרב דויטש: "אמרו לי שבזמן השואה בפולין רבו על העליות איפה שעדיין לא הגיעו הנאצים. זה מצב קשה מאוד צריכים להתחזק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר