חשיפת 'כיכר השבת'

פרוש מפתיע ומאשר: "יש כאלו שמנחים להימנע מבדיקות"

"האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב, תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. ואני גם יודע שיש הנחיות כאלה..." - סגן השר מאשר את חשיפת 'כיכר': כך נהוג, כדי למנוע סגר (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם פרוש. האזינו (באדיבות 'קול ברמה'. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סגן שר החינוך מאיר פרוש מאשש היום (רביעי), באופן מפתיע, את חשיפת 'כיכר השבת' כי ישנם לא מעט חרדים שקיבלו הוראה להימנע מלערוך בדיקות קורונה, למרות שהם חשים ברע - זאת במטרה להסתיר את נתוני התחלואה במגזר ולמנוע כך הטלת סגרים.

בראיון לרדיו קול ברמה אמר בין היתר הח"כ מאגודת ישראל: "האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב אז תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. אני יודע שיש הנחיות כאלה... שאומרות: אם לא מרגישים טוב - להישאר בבית, להישאר בחדר".

והעומד מאחורי הנחיות אלו, לפי פרוש? כי "התוצאה שזה מביא עלינו אחר כך, סגרים וכדומה - לא כולם שלמים עם זה", תוך שהוא מדגיש כי "ודאי שיש את המודעות לשמור".

בדיקת קורונה בבית חולים. ארכיון (צילום: דוברות 'הדסה')

לדבריו, בראיון למגיש התכנית נועם זיגמן, "לבוא ולהטיל עלינו סגר כי הממשלה לא יודעת מה לעשות בהתפרצות גדולה של חולים - האם זה נכון? האם זה מוצדק? אצל החרדים זה קל יותר. עד היום אנחנו סובלים מהסטיגמה שהטילו עלינו בהטלת הסגר על בני ברק, וצריך להיות זהירים בכל מה שקשור להכללה הזו על הציבור החרדי".

פרוש אף טען כי הפקידים במשרדי הממשלה, העומדים מאחורי אותן החלטות, "אינם עושים זאת בהכרח מתוך רוע, אבל הם בוודאי לא מזילים דמעה כשלנו לא טוב".

"אני לא בא להכריע בזה", רמז סגן שר החינוך למקור ההנחיות להימנע מבדיקות: "כל ישיבה וכל חסידות עושות את זה כמצוות מורה הדרך הרוחני - וכך נוהגים".

האזינו לדברים המפתיעים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר