74 חולים בישיבה אחת

תלמיד 'בית מתתיהו' מכחיש: 'אין הנחיה לא ללכת להיבדק'

משה, תלמיד ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק, ש-74 מתלמידיה נדבקו בנגיף, מספר כי ההתפרצות לא החלה בישיבה, מכחיש את הדיווחים על הנחיה שלא להיבדק ומספר כיצד מרגישים החולים (חדשות)

היכל 'בית מתתיהו'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בצל ההתפרצות של נגיף ה'קורונה' בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק, כאשר 74 מתלמידי הישיבה נדבקו בנגיף, עלו הטענות כלפי הנהלת הישיבה כי ניתנה הנחיה לבחורים שלא להיבדק.

משה, תלמיד הישיבה, טוען הבוקר (חמישי) בראיון לדב אייכלר ב'כאן מורשת' כי "אין הנחיה שקטה לא להיבדק". לדבריו, "ההתפרצות לא החלה בישיבה".

"רובם המוחלט של הנדבקים נמצא בבית ספר שדה שניר, יש בישיבה בערך 10-15 חולים שנעולים באחת מדירות הישיבה", הוא מספר.

"זה נכון שיש כמות גדולה של חולים, 74 חולים מתוך 650 בחורים, אך רוב הבחורים נמצאים בבתים", אומר משה ומוסיף כי רוב הבחורים שנדבקו קיבלו תשובה חיובית כאשר הם היו בבתים, אחרי ששחררו אותם לביתם.

באשר לבחורים החולים שבישיבה, הוא מספר כי "הם נמצאים באחת מדירות הישיבה נעולים, אין יוצא ואין בא, לא מגיעים במגע עם אף אחד", זאת בנוסף לכעשרים בחורים שפונו למלונית.

המגיש דב אייכלר שאל את משה, תלמיד הישיבה, בעקבות הדיווחים על הוראות של ר"מים וצוות בישיבה שלא להיבדק. "התופעה מוכרת באופן כללי בציבור החרדי", הוא משיב, אך טוען כי באשר לישיבה זה שקר וכזב.

לדבריו, "יש תלמידים שהיו בבידוד ולא היו להם תסמינים - הם קיבלו הוראה לא להיבדק, גם החוק לא מורה למי שבידוד להיב'ק. מה שכן היה בחור אחד שהיו לו תסמינים, שקיבל הוראה לא להיבדק, אין לי מושג ממי, בגלל כל מיני שיקולים, הוא היה בתוך קפסולה והקפסולה הזו התפרקה, ולא רצו שסתם בחורים ייכנסו לבידוד כשהם לא צריכים בכך.

"ברגע שהבחור פיתח התסמינים - כל הבחורים שהיו בסביבתו נכנסו לבידוד, הבחור נבדק אחרי בערך שבוע וקיבל תשובה שלילית. הוא היה בבית בכל הזמן".

משה מספר כי "הישיבה נמצאת ברחוב סלנט, הפנימיות שלנו מפוזרות על כל הרחובות באזור. רחוב סלנט לא סגור הבוקר, רק הישיבה סגורה. החולים לא נמצאים בדירה ברחוב הזה בכלל".

"רוב הישיבה נבדקה", מגלה משה, "אחד מתלמידי הישיבה שחולה, זה נכדו של ראש הישיבה, והוא נבדק. לא ידוע לי שהיתה כזו הוראה, הנהגת הישיבה לא נתנה הוראה לא להיבדק".

משה מוסיף ומספר כי "רוב החולים בהתחלה היו עם תסמינים, מי שהיה בלי תסמינים חשב הוא בריא. ביומיים האחרונים זה השתנה והחלו להתגלות חולים בלי תסמינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר