"לקראת אסון"

ב'בית מתתיהו' דוחים את הטענות - ומאשימים את המדינה

בעוד 140(!) מתלמידי ישיבת בית מתתיהו שנדבקו בקורונה טרם פונו למלוניות, ל'כיכר השבת' הגיעה עדותו של אחד מהבחורים, בה הוא מסביר מה הורה הגר"ב ויסבקר - ומדוע לא כולם צייתו לו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ב ויסבקר, נזהר בלימודו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מדגרת הקורונה ב'בית מתתיהו': הרוחות בישיבה סוערות לאור התרבות חולי הקורונה בין תלמידי הישיבה, אך לא פחות בשל האשמה שהופנתה כלפי המקום כי תלמידים לא נבדקו במזיד, בשל הוראה שכזו שניתנה על ידי רבנים מהישיבה.

אלא שכמו תמיד, גם במקרה זה האמת איפה שהוא באמצע. תחילה להקלטה המתפרסמת כאן, ממנה עולה כי תלמידים בישיבה סיפרו מיוזמתם על כך שישנה הוראה שקטה לא להיבדק, בעוד ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר דווקא תמך בבדיקות.

ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, עוד כאשר היו ארבעה חולים בלבד בישיבה, התקשר תלמיד (שמו שמור במערכת) לכותב השורות, וסיפר כי ישנה הוראה שקטה לא להיבדק.

"יש כאלה רבנים שאומרים כן להיבדק, ויש כאלה שאומרים לא להיבדק - יש הוראה שקטה שכזו", פירט הבחור. "הרב ויסבקר (ראש הישיבה. א.ר.) בקבוצת סיכון, המצב הרפואי שלו 'לא משהו' ולכן הוא - שכן בעד להיבדק - פחות מעורב".

כזכור, עד לרגע זה אובחנו בישיבה כ-210 נשאים של נגיף הקורונה, המספר הגדול ביותר עד כה במוסד חינוכי, מתוכם פונו למלונית 70 בלבד. חשוב לציין, כי המדינה מתנגדת לפינוי התלמידים לביתם, מחשש להדבקה המונית בקהילה ובמשפחות.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי התנהלות הרשויות היא שגרמה למספר הגדול כל כך של הדבקות. גורם בכיר בישיבה מתאר: "הודענו לרשויות כשהיה חולים בודדים, ובמקום לטפל בהם ולהעביר אותם למלוניות, החליטו משום מה להשאיר אותם בישיבה".

"המדינה מרצונה החופשי אפשרה מדגרה המונית של קורונה, והאחריות על ההתפרצות מוטלת לפתחה בכל העוצמה. אם יהיה אסון חלילה, האשמים יהיו רשויות המדינה השונות שהפקירו את הבחורים הצעירים לגורלם. נכון לעכשיו יש כ-140 חולים בישיבה שלא פונו, וממשיכים להדביק את חבריהם בשרשרת שאינה נגמרת".

תלמידי הישיבה שכן הצליחו להתפנות

הגורם הבכיר אף מתייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' להקלטה של דברי הבחור על ההוראות בדבר הבדיקות, ואומר: "הכל מתנהל על פי ההוראות של משרד הבריאות. כל הפרסומים שהוצאו לגבי התנהלות הישיבה שקריים, והופצו באופן מוטעה: מעולם לא ניתנה הוראה על ידי מישהו מהנהלת הישיבה לא ללכת להיבדק. להיפך, הישיבה מחייבת את כל מי שבא במגע עם חולה מאומת ללכת להיבדק, וזו הסיבה שאכן גילו בישיבה מספר רב כל כך של נשאים. הבעיה היא כאמור שהרשויות לא מטפלות בנושא. פשוט אין עם מי לדבר, וכך הפכנו למדגרת קורונה ללא יכולת לעשות דבר".

גם אביו של אחד התלמידים, ירון קדושים מפתח תקווה, אומר ל'כיכר השבת': "אני מלווה את הבן שלי מההתחלה, ויכול לספר כי ניסינו וניסינו - אבל אין עם מי לדבר. המדינה הפקירה את בנינו לגורלם! שום גורם לא לקח אחריות על המקום, אף בכיר לא בא, פיקוד העורף לא נוכח. משרד הבריאות נעלם ורק הישיבה מתמודדת בכוחות עליונים עם המצב החמור".

"תוציאו את הילדים משם. תפנו אותם כולם למקום אחר שיהיה תחת פיקוח, לחולים ולאלו שנחשפו לחולים, כדי לעצור את השרשרת. אחרת נגיע חלילה למאות חולים, ואולי חס ושלום לאסון. תתעוררו עכשיו. תפסיקו להתעסק עם השקר של אם הייתה או לא הוראה בענין הבדיקות", הוא מזהיר.

ראש הישיבה במסירת שיעור

באשר למצבו הבריאותי של הגר"ב ויסבקר, מחשובי ראשי הישיבות בדורנו, שכזכור נדבק אף הוא בנגיף בעודו בסיכון בשל מחלתו, אומרים היום בישיבה: "בזכות תפילות עם ישראל בכלל, ובוגרי ותלמידי הישיבה בפרט, ובסייעתא דשמיא מרובה, התוצאות מהבדיקות שעבר מורנו השבוע הראו שהמחלה נמצאת בנסיגה גדולה מאוד. כמובן שהוא עדיין זקוק לרחמי שמים על מנת למגר את המחלה לחלוטין".

"למרות הטיפולים", מציינים מקורביו, "מוסר מורנו ראש הישיבה שיעורים וועדים כסדרן, וכן נמצא ומשגיח באופן אישי שלמרות הכללים וההגבלות, הישיבה תתפקד בצורה מושלמת, ואכן הסדרים והשיעורים בישיבה היו למופת, עד כדי כך שהבחורים מספרים שהרגישו 'זמן אלול' בחודש האחרון".

הם מוסיפים ומדגישים: "למותר לציון, כי רה"י נשמר מאוד שלא להידבק בנגיף הקורונה והקפיד מאוד על ההסדרים שנקבעו על ידי רופאו האישי, ובכלל זה עטיית מסכה ומגן שקוף, מחיצה שמבדילה בינו לבין הבחורים שבאו לשוחח איתו בחדרו ומעבר מבודד הרמטי מדירתו לגלריה שבה התפלל וממנה מסר שיעורים. גם על בחורי הישיבה הוא מקפיד מאוד, שישמרו על כל הכללים בשלמות, עד כדי שכשראה שני בחורים ברחוב סלנט ללא מסכה, שלח אותם הביתה לצמיתות, ולא עזרו כל בקשות ההורים להחזירם".

"לצערנו, למרות המאמצים, מורנו הגר"ב ויסבקר נדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה מבן משפחה הקרוב אליו מאוד", הם שבים ומזכירים לסיום. "כרגע הוא לא חש בשום סימפטומים שקשורים לנגיף, אך ברור שאנו נזקקים להרבות בתפילה גם על כך שנגיף זה לא יפגע בבריאותו כלל וכלל".

אחת האזהרות שנתלו בשטחי ישיבת בית מתתיהו
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר