"בחורים רבים נפלו"

חתן הגר"ח: "מה שה'ציונים' לא הצליחו, ה'קורונה' עשתה"

מצבם הרוחני של אלפי בחורי ישיבות שנותרו ללא מסגרת - בגלל ה'קורונה', מעורר דאגה עצומה. רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי, זעק בכאב: "יש בחורי ישיבות שנופלים מהדרך" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רבי יצחק קולדצקי. ארכיון (צילום: יהודה פרקוביץ)

החשש מפריקת עול והידרדרות רוחנית של נערים ובחורי ישיבות בעקבות משבר הקורונה, מחריפה ככל שחולפים הימים ובפרט לאור ההתפשטות המחודשת של נגיף ה'קורונה', שמשאירה אלפי בחורים ללא מסגרתץ

חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי יצחק קולדצקי, התבטא בחריפות וקרא לכנס תפילה וזעקה על מנת למנוע את הידרדרותם של עמלי התורהץ

החזרה לישיבות, והניסיון לייצר שגרה במוסדות עם סיום גל הקורונה הראשון, מעמידים הורים ומחנכים בפני מצב מורכב ובעייתי, בו לא נתקלו מעולם. ישנה דאגה ממשית בקרב רבים מהם, לאחר שגילו - מאוחר מדי - שהבחורים שהידרדרו רוחנית, כשלעתים מדובר אף ב"מצב קריטי", כהגדרתם.

בשיחה בפני מספר אנשים מצומצם, התבטא הרב קולצדקי בכאב: "המצב באופן כללי הוא יותר קל ופחות חולים קשה".

"אבל", הוסיף הרב קולדצקי בכאב, "לצערנו יש בחורים מסוימים שלא גרים בבני ברק וירושלים שלא הגיעו לישיבה. אנחנו חוששים שבחורים, מספר גדול מאוד מהם, לא חזרו ונפלו לרחוב. זה סכנת נפשות כשהם לא מגיעים לישיבות".

עוד הוסיף להתבטא בחריפות: "מה ש-70 שנה הציונים לא הצליחו לעשות, בניסיונות האלה נפלו לנו בחורים. צריכים להתפלל שכולם יהיו בריאים".

"אני קורא להגיד עד ר"ח אלול פרק י"ג שם כתוב 'עד אנה', 'עד אנה' ארבע פעמים. זה כנגד ארבע גלויות וזו אחת מהגלויות. זה מצב לא פשוט. יש בחורי ישיבות שנופלים מהדרך. צריך שיהיה אכפת לנו מהם אז צריכים להתפלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר