צפו ב'המבקר'

הזמר שהולך לחגוג "יום הולדת" במשך שנה

הזמר והיוצר שלמה כ"ץ, שחשף כמה מניגוניו היפים והנסתרים של קרליבך, חוגג באולפן יום הולדת 40, אותו הוא יחגוג עם 40 סינגלים חדשים בתוך שנה. ופינת המסננת והנוסטלגיה (TV)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הזמר והיוצר שלמה כ"ץ חוגג את יום הולדתו ה-40 בראיון מיוחד באולפני כיכר השבת, בו הוא מספר על ההחלטה המפתיעה שלו לחגוג את יום ההולדת בהוצאת 40 שירים חדשים בתוך שנה בלבד וגם מקנח במחרוזת משיריו.

ר' שלמה כ"ץ, נחשב לאחד מתלמידיו הגדולים של ר' שלמה קרליבך, למרות שפגש אותו לכמה דקות בלבד כילד קטן. מעבר לשירים הנסתרים של קרליבך אותם חשף וחלקם הפכו ללהיטים של ממש כ'ניגון נשמה', הוא גם מלקט ואוסף במשך שנים את תורתו של קרליבך שיוצאת בימים אלו כספרים על התורה - "אבן שלמה".

מעבר להיותו, תלמיד מוזיקלי ורוחני של קרליבך, כ"ץ הוא גם יוצר עצמאי שהוציא כמה אלבומים פרי לחניו, חלקם יחד עם אחיו הזמר והיוצר איתן כ"ץ וארבעים השירים החדשים שיוציא (שלושה מתוכם כבר יצאו), יהיו כולם פרי לחניו ולא חידושים של שירי קרליבך.

ר' שלמה כ"ץ הוא גם רבה של קהילה באפרת, ברוח החסידות, הוא מוסר שיעורים רבים ברחבי הרשת ובימי השגרה נוסע מידי פעם עם בני הקהילה שלו להשתטח על קברות גדולי החסידות באירופה.

"בתוך כל אחד יש איזה שטיקל חבדניק ובחב"ד יש עניין גדול של החלטות ביום ההולדת, וחשבתי הרבה זמן מה אני רוצה לעשות לכבוד היום הולדת, בשנים האחרונות היה לי פחות זמן להתעסק בעולם הניגון שלי, מסיבות טובות, אבל הרגשתי צורך באמת להוציא הרבה דברים שיש בפנים, והרגשתי שאני צריך לקבוע לעצמי יעד

העולם הזה מטורף ולכן בחרתי ביעד מטורף, אבל יש לי מאגרים ופרויקטים מוזיקלים שתמיד רציתי לעשות ותמיד אמרתי לעצמי "יום אחד אני אעשה את זה" והבנתי שהיום אחד הזה לא יגיע אלא אם אחליט שהיום זה היום אחד הזה", מוסיף בחיוך.

הוא מוסיף, כי תכנן מראש עם שותפיו המוזיקליים למסע, מנדי פורטנוי ועמית גולן את ההכנות לקראת היום הולדת המתמשך אך הקורונה שינתה את התכניות, "תכננו את זה הרבה זמן מראש ורצינו שיהיה לנו חומרים מוכנים מראש, אבל הקורונה גרמה לכך שהרבה מההקלטות שהיינו אמורים לעשות לא התקיימו וזה בהחלט יעד מאתגר במיוחד להוציא במשך שנה כמעט כל שבוע סינגל חדש".

הוא מספר כיצד הוא כתב את ספריו של ר' שלמה קרליבך ז"ל ומדוע קרא לספר "אבן שלמה", על הקשר שלו עם אחיו הקטן הזמר איתן כ"ץ ולבסוף מחרוזת משיריו בביצוע לייב סוחף.

צפו בראיון המלא ובביצוע באולפן:

אל תפספסו את פינת הנוסטלגיה השבועית, עם העלאה ראשונה לרשת של הלהיט עתיר הכוכבים - "אדון עולם" של קן ברג'ס בהשתתפות מיטב אמני המוזיקה החסידית של אותם ימים.

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אברהם פריד ונפתלי קמפה - אשרי תלמיד חכם

רג'ה והלשטוק - מטאפורה

שמואל בראון - גאולה

אהרן בירק - תפילת האמונה

לירן ביתן - מרים ידיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר