מתנגד לסגר

ליאון: "סגירת הישיבות תוביל להתגברות המחלה"

ראש עיריית ירושלים שיגר מכתב לפרופ' איתמר גרוטו בו פירט מדוע הוא מתנגד ליוזמות להטלת סגר על שכונות בירושלים - או לסגירת מוסדות החינוך, ישיבות ותלמודי תורה (אקטואליה)

מתנגד לסגר. משה ליאון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משרד הבריאות מתכנן לדרוש מוועדת השרים הרלוונטית, להכריז על מספר שכונות בירושלים כאזורים אדומים ולהטיל עליהם סגר. ראש העיר ירושלים מתנגד ליוזמה.

במכתב ששיגר משה ליאון למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הוא מפרט מדוע הוא מתנגד לסגר או לסגירת מוסדות החינוך.

לגבי הסגר כותב ליאון, "עמדתי החד משמעית היא נגד הטלת סגר. הסגר המוצע עשוי להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה".

"חשוב להדגיש: להבדיל מערים אחרות, השכונות המדוברות בירושלים הן שכונות בהן מתגוררים עשרות אלפי אנשים ומשפחות ברוכות ילדים בדירות צפופות, כשמאות אנשים מתגוררים בכל בניין. הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

לכן מציע ראש העיר "לפתוח חמ"לים ייעודיים שיופעלו ע"י העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות ולפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות מהבית במטרה למנוע את המשך ההדבקה".

ליאון מפתיע נער בר מצווה במלונית (ללא קרדיט)

בהתייחסות לסגירת מוסדות החינוך, מתייחס ליאון תחילה לישיבות הגדולות וכותב כי "שליחת עשרות אלפי בחורים הביתה, עלולה להביא להתגברות המחלה בצורה דרמטית".

"נכון לעכשיו, אין שום דרך לבדוק את המצב הנתון של חולי הקורונה בתוך הישיבות ואנו עשויים לשלוח חולים רבים לבתיהם, שם ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי. לאור האמור,המלצתי: הידוק הסגרים על כל הישיבות הגדולות למשך שבועיים".

לגבי ישיבות קטנות כותב ליאון, "הישיבות עם הפנימיה ימשיכו במתכונת של הישיבות הגדולות. ישיבות בלי פנימיה, ימשיכו את מתווה הקפסולות, ובאם ימצא חולה – הקפסולה תיסגר מיידית, והבחורים ישלחו לבתיהם לבידוד".

ועל תלמודי התורה: "הקפדה יתירה על מתווה הקפסולות תוך מעקב קפדני אחר תסמינים ושמירת הוראות משרד הבריאות וסגירת כל קפסולה בה ימצא חולה".

ראש העיר משה ליאון הסביר כי "אני סבור שהטיפול בסוגיה חייב להיות מערכתי, כולל, לקחת בחשבון את מירב האפשרויות למניעת ההדבקה והתפשטות הקורונה. סגר ללא פתרונות כאלה, ישיג את המטרה ההפוכה. אני קורא לכלל גורמי הממשלה להאיץ את פעולות המניעה ובכלל זה בתי מלון לבידוד הנדבקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר