חשש במשק

2000 חולים ביום: אלו המספרים שיחזירו את כל הארץ לסגר

במידה ומספר החולים המאומתים ימשיך לטפס ויגיע ל-2000 חולים חדשים ביום, אופציית הסגר הכללי תחזור שוב בכל רחבי הארץ. המשמעות הכלכלית והמורלית של סגר נוסף צפויים להיות קשים (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים נגד הסגר בביתר עילית (צילום: יוסי שוואב)

החששות בציבור מפני סגר נוסף אינן סתם חששות באוויר, במשרד הבריאות עדיין בוחנים את האפשרות במקרה ומספר החולים המאומתים ימשיך לטפס ויגיע ל-2000 חולים חדשים מידי יום.

על פי הדיווח ב-ynet, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בתדרוך כי מספר זה יהיה "נורה בוהקת מאד" שתכריח מעשים נחרצים, זאת למרות שבמשרד ישמחו מאד להימנע מאופציית הסגר שיכולה להיות קטלנית עבור הכלכלה הישראלית.

במשרד הבריאות מנסים למצות את אופציית הסגרים המקומיים במקומות בהן יש תחלואה גבוהה יותר כפי שהוכרז השבוע על ביתר עילית ושכונות בירושלים ובבית שמש. במידה והמספרים ימשיכו לטפס נושא הסגר הכללי עדיין מונח על שולחן הדיונים.

שר הבריאות מתייחס לסגרים (כיכר השבת)

"אני מקווה מאוד שלא נגיע לסגר כללי, ושנצליח להוריד את התחלואה", אמר פרופ' לוי לעיתונאים, "רבותיי, אנחנו לא רוצים להגיע לסגר, תעזרו לנו. תעזרו לנו בהתנהגות. אנחנו עוזרים באכיפה, במניעת התקהלויות, גם כשזה מעורר ויכוחים בציבור והתנגדויות ולכאורה מסרים מבולבלים. אנחנו מנסים בכל כוחנו לעשות כל מה שניתן כדי להוריד את התחלואה בלי להידרש לסגר כללי, משום שברורה לנו המשמעות של סגר. ברור לנו מה הציבור חושב, וברורה המכה. ברור שסגר הוריד בפעם הקודמת את התחלואה ואת העקומה, וזו כנראה הדרך למנוע את הדברים. אנחנו מנסים לא להגיע לשם. אם לא נצליח, אנחנו בבעיה ‑ ואופציית הסגר נמצאת כל הזמן על השולחן".

ביום שלישי השבוע נרשם שיא במספר המאובחנים היומי בקורונה עד כה, שעמד על 1,346. אתמול, נכון לעדכון שפירסם משרד הבריאות בסביבות השעה 19:00, אובחנו 1322 בני אדם עם קורונה וחלה עלייה במספר החולים במצב קשה, שעומד על 122.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר