בחייהם ובמותם לא נפרדו

תוך שבועיים: הזוג לוין נפטרו מנגיף הקורונה

בשעות האחרונות הלך לעולמו ביוהנסבורג שבדרום אפריקה הרב פרופסור שלום אליהו לוין זצ״ל (91) שבוע וחצי לאחר פטירת רעייתו חיה יוכא ע"ה (89) אף היא מהקורונה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

עוד מכה כואבת מנגיף הקורונה: בשעות האחרונות הלך לעולמו ביוהנסבורג שבדרום אפריקה הרב פרופסור ר׳ שלום אליהו לוין זצ״ל (91) שבוע וחצי לאחר פטירת רעייתו חיה יוכא ע"ה (89) אף היא מנגיף הקורונה.

נכדו, אייזיק גפן סיפר ל'כיכר השבת' על הסבא: "הוא היה גאון גדול וידע שכל ייעודו בחיים זה לעזור ולהציל בני אדם. בגיל 20 סיים לימודי רפואה, כמה שנים לאחר מכן הפך לפרופסור כקרדיולוג ילדים מהמפורסמים בעולם שחידש ופרסם מחקרים רבים בעולם הרפואה ברחבי העולם ובישראל".

הרב לוין היה מחשובי הקהילה היהודית ביוהנסבורג, בנוסף היה מראשי הקהל במקום כאשר ניהל את התפילות ואורח החיים היהודי בקהילה המקומית.

היה נשוי 67 שנה לאשה החשובה מרת חיה יוכא ע"ה שנפטרה לפני כשבוע וחצי לאחר שנדבקה בנגיף קורנה מאחת האחיות בבית החולים שם אושפזה.

בעלה, ר' שלום אליהו בא לבקרה בבית החולים בעודו בריא ושלם, כעבור ימים ספורים נדבק אף הוא בנגיף, מצבו הידרדר עד שבשעות האחרונות השיב את נשמתו ליוצרה.

השאירו עשרות צאצאים בני תורה בארה״ב ובארץ ישראל. בני הזוג אף הקפידו לבקרם אחת לתקופה.

בתו, הרבנית בתיה גפן תשב שבעה בישראל. בנה הרב דוקטור ר׳ טוביה לוין ישב שבעה במקום מגוריו בקליוולנד שבארה״ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר