"לפעול לאכיפה שווה"

דרעי וח"כי ש"ס לנתניהו: "היד הקלה נגדנו - חייבת להיפסק"

יו"ר ש"ס השר דרעי וח"כי המפלגה נועדו עם רוה"מ נתניהו והשרים אוחנה ואדלשטיין, בשל האכיפה המפלה נגד החרדים. "הסגר כמו שהוא - לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה עם נתניהו, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשון / לע"מ)

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, קיים הבוקר (שני) ישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובהשתתפות חברי סיעת ש"ס.

במהלך הישיבה, אמר דרעי כי "הסגר כמו שהוא - ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו". דרעי הוסיף ואמר כי "לפני שמטילים סגר, המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים".

"אם אין אפשרות לפנות את החולים אין שום הגיון לעשות סגר", הבהיר דרעי.

חברי הכנסת של ש"ס התבטאו נגד התנהלות הסגר המבוצעת ללא שם מדיניות להורדת התחלואה וציינו בכאב את נושא האלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי ו"היד הקלה" כלפי הציבור החרדי, לעומת האוכלוסיה הכללית.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חה"כ מיכאל מלכיאלי זעם על האכיפה הבררנית והביא דוגמא, "בזמן שבביתר אשה מקבלת קנס של 2000 ש"ח, בתל אביב מחלקים מסכות, הציבור שלנו מרגיש נרדף".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי סיכם את ההרגשה הכללית ואמר כי "במקום קנס השוטרים נותנים אגרוף".

סגן שר הרווחה משולם נהרי אמר בכאב כי "הציבור החרדי - הפך להיות שק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על בריונים מהציבור שתוקפים חרדים. 'אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר'? רוה"מ חייב להתערב ולשים קץ להתעמרות".

חה"כ משה אבוטבול סיפר כי "מגיעים אלינו מאות פניות גם מהסגר בבית שמש כולל יחס קשה מצד חלק מהשוטרים, קשה לשכנע ציבור כשלא מפורסמים קריטריונים לסגר והבהרות".

השר דרעי סיכם את הדיון ואמר כי "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה לרעה; הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".

ראש הממשלה נתניהו והשר לבטחון פנים אמיר אוחנה סיכמו כי "ימונה ניצב בדימוס, אריק יקואל לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע למגזר החרדי - וטענות חברי הכנסת של הסיעה מוצדקות והממשלה תפעל לתקן זאת בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר