פרסום ראשון

ההסתה מחלחלת: "הורים אינם מוכנים שסייעות מביתר עילית יגעו בילדיהם"

תופעה של הורים מגני הילדים בגוש עציון המסרבים כי גננות וסייעות מהעיר ביתר עילית יגעו בילדיהם, הובילה למכתב חריף ממנכ"לית המועצה. "אנו חייבים לחבק ולהכיל", כתבה (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: בשל מחסור בעובדות הוראה לגיל הרך במועצה האזורית גוש עציון, יוצאות מידי יום עשרות נשים מהעיר ביתר עילית לעבוד כגננות, סייעות ומטפלות במעונות היום ביישובים השונים ברחבי הגוש.

כעת, בעקבות הסגר שהוטל על העיר ביתר עילית והתחלואה הגבוהה במקום, נתקלו הגננות, שכמובן מחויבות להצהרות הבריאות, במקרים בהם הורים מסרבים כי יגעו בילדיהם.

יפה שטרית, מנכ"לית המועצה שיגרה היום (שני) מכתב בנושא להורי ילדי הגנים. "בימים אלו אנו עושים מאמצים רבים על מנת לשמור על שגרת ילדיכם בגנים על מנת שתוכלו להמשיך לעבוד ולכלכל את משק הבית. אלו ימים מורכבים ומאתגרים ולשמחתנו אנו מצליחים לעמוד במטרה שהצבנו לעמנו - הודות להתגייסות צוותי החינוך וסייעות הגנים שנרתמו למשימה, על אף הקושי והמצב הלא פשוט בשכנתנו ביתר עלית, ממנה מגיעות רוב הסייעות".

"לצערנו, נתקלנו בתופעה שמקשה על הסייעות בתפקוד היומיומי. שמענו מספר פעמים על הורים שאינם מוכנים שסייעות מביתר ייגעו בילדיהן או יתקרבו אליהן. חשוב לציין שכל הסייעות מקפידות על הנחיות משרד הבריאות וקיבלו אישור של "עובד חיוני".

הבריחה מביתר בעת הטלת הסגר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היא הדגישה, "זוהי משימה לא פשוטה בעבורן לנסוע כל יום במצב של סגר על העיר, על אחת כמה וכמה כשהן נתקלות בהורים שמתייחסים אליהן כאל חולות בנגיף".

"שמירת הרצף התפקודי והשגרה של חיינו חשובה לכולנו, בלעדיה יהיה קשה לכולנו להסתגל למציאות החדשה אליה נקלענו. על מנת להצליח לשמור על השגרה אנו חייבים לחבק ולהכיל את אלו שעכשיו מתמודדות עם המשבר ועדיין בוחרות כל בוקר לקום ולבוא לעבוד עם ילדי גוש עציון".

לסיום הוסיפה, "זכינו בקהילה ערכית ואיכותית, שיודעת לתת כתף ברגעים קשים, ואני בטוחה שגם את הימים האלה נעבור יחד עם שכנותינו מאוחדים ומגובשים".

אישה מביתר עילית העובדת בגן באחד מיישובי גוש עציון אמרה ל'כיכר השבת': "אני מקווה שמכתב המנכ"לית יסייע. לא נעים לעבוד במקום בו מתייחסים אלייך לפתע בצורה חשודה, רק בגלל העובדה שאני שייכת למגזר החרדי".

בתגובה לחשיפת 'כיכר השבת', אמר ח"כ ינון אזולאי: "ידידי היקר ח"כ בצלאל סמוטריץ במקום לחפש תעסוקה מהאופוזיציה ולהציע את עצמך כפרויקטור הקורונה למגזר החרדי, קח תעסוקה, תדאג לציבור שלך בגוש עציון ותלמד אותם מה היא אהבת חינם".

מכתב מנכ"לית המועצה (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר