בעקבות הקורונה

'מבחני הרבנות': סמוטריץ' פנה לשר הדתות

יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה לשר לשירותי דת יעקב אביטן, בבקשה להיערך ולאפשר את קיום מבחני הרבנות והדיינות בצל מגבלות הקורונה • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

לאחר שהבחינות שתוכננו להתקיים בראש חודש ניסן בוטלו בשל נגיף הקורונה והמבגלות, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה לשר לשירותי דת, יעקב אביטן, בבקשה שיפעל לבניית מתווה חדש שיאפשר את קיום הבחינות, למרות מגבלות משרד הבריאות.

בפתח מכתבו כותב סמוטריץ': " כפי שבוודאי ידוע לך, מבחני הרבנות והדיינות אשר היו אמורים להתקיים בחודש ניסן האחרון לא התקיימו בשל נגיף הקורונה".

"בחודש סיון פרסמה הרבנות הראשית תאריכים חדשים לבחינות וכרגע הן עתידות להיערך החל מן השבוע הבא. למיטב הבנתי כלל הבחינות עתידות להתרחש במקום אחד בירושלים".

"לצערי", כותב הח"כ מה'איחוד הלאומי', "ומבלי לקבוע מסמרות בעניין, נראה כי הסיכוי שהבחינות יעמדו בתנאי משרד הבריאות הינו קלוש. אודה ולא אבוש: חוששני כי הבחינות עלולות לשוב ולהידחות".

לדבריו, "מאות ואלפי הטובים שבאברכינו ובבחורינו עמלים שנים ארוכות על הלימוד לקראת המבחנים ונדמה שדחייה נוספת עלולה חלילה לפגוע בלומדי התורה".

סמוטריץ' הציע רעיון: "נראה כי הפתרון הפשוט והמעשי הוא קיום המבחנים בתוך הכוללים והישיבות באופן שיתואם עם משרד הבריאות ועם אנשי הרבנות הראשית. ברי כי הדבר דורש היערכות מוקדמת, לסיכום עם משרד הבריאות ולהודעה מסודרת לנבחנים מבעוד מועד".

"ראויים בחורינו שיתקיים בהם 'גדול תלמוד שמביא לידי מעשה', ויהיה הדבר לתועלת ולברכה. אני עומד לשירותך ככל שיידרש על מנת להוציא את העניין מן הכוח אל הפועל", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר