צפו ב'המבקר'

החזן שמפצח את הקוד של הצופים הצעירים

החזן והיוצר לייזר ברוק, בראיון מיוחד בתכנית 'המבקר' על פרויקט הקורונה המצליח שלו, על החזנות הוותיקה והאתגרים שלה בעולם המודרני והאם לדעתו היא נעלמת • צפו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

החזן והיוצר לייזר ברוק השיק בחודשים האחרונים את פרויקט הקורונה שלו סדרת סרטונים שבועית בה הוא מצלם ומקליט את עצמו בבית מבצע בתחילה את ברכות ספירת העומר ובחודש האחרון קטעים מתוך קבלת השבת. הקטעים שמלווים ב"מקהלה" אותה מקליט גם ברוק בעצמו הפכו לפופולריים ומעוררי עניין כשהם עולים מידי שבוע גם באתר 'כיכר השבת'.

"הרעיון להקליט את עצמי בבית התחיל כבר לפני שנתיים, באמצע ימי ספירת העומר, אך מאז זה השתפר והשתכלל והעובדה שכבר כמעט חצי שנה אין בכלל הופעות הוציאה ממני הרבה יותר יצירתיות כשהחזנות פשוט יוצאת ממני", אומר ברוק בחיוך מבויש.

לייזר ברוק שר 'משה ואהרן'

בעיני רבים חזנות נתפסת כמשהו כבד וארכאי, אבל החזנות של ברוק היא גוון שונה לחלוטין וזה ככל הנראה סוד ההצלחה שלו. הוא משלב בחזנות שירה ורמיזות מוזיקליות שונות וגם הומור. "גם ההומור הוא חלק ממני", הוא אומר ומוסיף כי "כל מי שעוסק היום בחזנות מבין שחייבים לשלב שירה יותר על חשבון היצירות הכבדות של פעם. אין ברירה".

ברוק שעבר את מסלול הכשרת החזנים המקצועי של בית הספר לחזנות של אלי יפה ושר במקהלת בית הכנסת הגדול ובמקומות מוערכים נוספים, אומר כי גם בשבתות החזנות היום ניכר חוסר הסבלנות ליצירות ארוכות בסגנון הישן, "אם פעם תפילה בשבת חזנות הייתה מסתיימת בשתיים בצהריים, היום זה ממש לא ככה. גם החזנים הכי גדולים משלבים שירים בתפילה שלהם ומקצרים את היצירות הארוכות".

צפו: לייזר ברוק בקטע נוסף מקבלת השבת

למרות הקושי להודות בכך, ברוק מצהיר כי הוא לא צופה עתיד ורוד לחזנות הוותיקה, "יש אמנם הרבה צעירים שמתעניינים בחזנות, אך לא מדובר בקהל שירכוש כרטיסים למופע כזה ויאפשר לחזנים להתפרנס מכך".

"באופן מעניין, אני מקבל המון תגובות טובות על הקטעים שאני מפרסם גם מאנשים שטוענים שהם "שונאים" חזנות, הנקודה שהרבה אנשים נושאים מטען ישן על החזנות ויש צורך לתת להם משהו שמתאים יותר להיום ולחבר אותם", אומר ברוק.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר