צפו בתחקיר

בדיקות הקורונה הפיראטיות בציבור החרדי

הציבור החרדי, לא רוצה להכניס את השכונות החרדיות לסגר, לכן, בשבועיים האחרונים יש מאות חרדים שנבדקים בצורה פיראטית, ובודקים האם הם חיוביים לנגיף • תחקיר (אקטואלי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מתוך התחקיר (צילום: חדשות 13)

רק בשבוע שעבר, משרד הבריאות, פרסם אזהרה כנגד בדיקות הקורונה הפיראטיות (VIP), אך בציבור החרדי, ככל הנראה בעקבות אי-האמון במערכת, הבדיקות נעשות פופלריות ביותר.

בתחקיר שנערך ב'חדשות 13', עולה כי במגזר החרדי נעשות בדיקות קורונה פיראטיות - מסביב לשעון, בשבועיים האחרונים, יש יותר ויותר פרסומות לערכות הקורונה הללו - שנעשות באופן עצמאי, כדי למנוע את הסגרים בשכונות החרדיות., מחירן של הערכות מגיע לעד 200 שקלים לערכה.

הבדיקות הללו מיובאות מאירופה ולא אושרו על ידי משרד הבריאות. יעילותן בשלב הזה לא מוכחת על ידי גורמי המקצוע הישראליים.

חיים מאלעד, שהחל לשווק את הבדיקות, סיפר ל'חדשות 13', כי הוא נתן אותן לחברים ולארגוני רפואה רשמיים כדי שינסו אותן וכעת הוא מבקש ממשרד הבריאות תשובות מהירות באשר לאמינות וליעילות שלהן.

"חשוב להדגיש", אומר חיים, כי "השימוש בערכות הביתיות לקורונה מותר, אך אסור על פי חוק להפר בידוד על סמך בדיקות לא מאושרות, גם אם מדובר בבדיקה שמוכרת בחו"ל. אם זה באמת כמו שאמרו לי, שזה באירופה נמכר בבתי מרקחת, אין סיבה בעולם שזה לא יהיה בבתי מרקחת בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר