"סכנה ברוחניות"

גור נגד ההפגנות; חסידים פיזרו התקהלויות

הרב שץ, מרבני חסידות גור, יצא בקריאה נגד ההפגנות בליליות בשכונת שמגר בירושלים • חסידים רבים הגיעו למקום, דיברו עם הצעירים ופיזרו התקהלויות מיותרות • צפו (חסידים)

חסידי גור מפנים הפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שלושה לילות של הפגנות סוערות ברחוב ירמיהו בירושלים, יוצאים הערב (שלישי) בחסידות גור נגד המחאות, וקוראים לעצור אותם.

הרב חיים בונים שץ, מרבני החסידות בירושלים, קרא היום בקו פנימי של החסידות שלא להגיע למקום, שכן מדובר בסכנה רוחנית וגשמית.

"היות ומתקיימות התקהלויות באזורים של הסגר בשכונת רוממה, מבקשים להזהיר שיש סכנות ברוחניות ובגשמיות, יש להתרחק במקומות אלו ולא לשהות או לעבור שם בשעות ההתקהלות", אמר.

למקום הגיעו הערב מספר אברכים מהחסידות המתגוררים בסמוך, שדיברו עם הצעירים במקום ופינו את ההתקהלויות תוך כדי הסברים לצעירים כי עליהם ללכת הביתה.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום, אם בהפגנה הראשונה נצפו במקום גם מתושבי השכונה, הרי שהתמשכות המהומות והאלימות הקשה, גם מצד המפגינים השורפים פחים, מיידים אבנים וחפצים וכו', הביאה אותם להתנער מהמחאה.

בלילות האחרונים, נצפו בין המפגינים בעיקר תושבים משכונות אחרות, וצעירים רבים שחיפשו 'אקשן' ומצאו מקום להתפרק - תוך הפרעה לתושבים.

בהתארגנות אזרחית, סיכמו כמה מהם לתלות היום שלטים בגנות ההפגנות - תוך הבעת מחאה על הסגר שהוטל עליהם, לטענתם שלא בצדק. בין היתר, הכינו שלטים עם הכיתוב "לא לאלימות ולא לסגר".

בהודעה שהפיצו, כתבו התושבים "אנו כואבים את הטלת הסגר על תושבי השכונה והבענו את כאבנו על כך. אך לא ניתן בשום אופן להפוך את שכונתינו למרכז להפגנות אלימות מילולית ופיזית אשר נוגד את דרך התורה".

"תושבי השכונה קוראים לציבור שלא לבוא ולהפגין יותר נגד השוטרים, ונעשה הכל על מנת להרחיק נוער שבא לפרוק פה את יצריו".

הם הוסיפו באיום כי "תושבי השכונה צוידו באמצעי צילום ויתעדו כלפעילות בלתי חוקית - והחומר יועבר למשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר