המפקדים והעסקנים נפגשו

פיקוד העורף שוקל: האם יש להטיל 'סגר' על שכונת הר נוף

אחרי השכונות הירושלמיות קרית צאנז-בעלזא, אונסדורף ומטרסדורף, והרעיון להטיל סגר על רמות, גם שכונת הר נוף נשקלת ברצינות כאופציה להטלת סגר, בשל תחלואת קורונה הולכת וגוברת (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הר נוף, בעת הסגר הקודם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: מגמת עלייה ממשית ברמת תחלואת הקורונה בשכונת הר נוף בירושלים, מעוררת חשש מפני הטלת סגר עליה, והובילה אמש (שלישי) לפגישה ממושכת ויסודית בין העסקנים המקומיים לבין אנשי פיקוד העורף.

כזכור, בגל הקורונה הראשון כבר נכנסה 'הר נוף' לרשימת 'השכונות האדומות' בעיר, בשל מספר חולים גבוה שהיה בה, ובשל כך היתה מספר ימים תחת הגבלות.

מאז נשמרו די טוב כללי הזהירות על ידי תושבי השכונה, אך למרות זאת בשבועיים האחרונים ישנה כאמור עלייה בתחלואה, ובעקבות כך נידון כעת ברצינות רעיון הטלת הסגר עליה.

אלי וייזר, מנכ"ל המנהל הקהילתי בהר נוף, מספר ל'כיכר השבת': "נפגשתי אתמול בלילה עם מפקדי פיקוד העורף, שהשכונה כלולה בגזרה שתחת אחריותם. הדיון התנהל באווירה טובה, והיה נראה שקיים אמון הדדי ונוצרה תשתית לשיתוף פעולה גם בהמשך".

"עיקר הפגישה היה על מצב התחלואה בשכונה ועל הפעולות שיש לנקוט כדי להסיר את החשש מסגר. כרגע, הנתון הוא שישנם בשכונה 3-4 חולים על כל 1000 תושבים, בעוד הכלל הוא שהסגר מוטל על כל שכונה שמגיעה לחמישה חולים לכל אלף. קצב ההדבקה חשוב גם הוא, ובפרמטר הזה הר נוף דווקא נמצאת במקום נמוך וחיובי".

בסגר הקודם: 'מה נשתנה' במרפסות הר נוף (צולם ע"י נוכרי)

מתברר, כי נציגי פיקוד העורף אף ערכו סיור בשכונה, והתרשמו כי יש בה הקפדה על כללי הריחוק החברתי ושמירה על עטיית מסכות, "אבל עדיין נדרשת הסברה בעניין", מדגיש וייזר, "כי שמירה יותר מוקפדת על הכללים היא הדבר היחיד שיכול להרחיק את סכנת הסגר".

ומדוע דווקא פיקוד העורף נחשב לגורם הרלוונטי בענייני הסגר? בכיר המנהל הקהילתי מסביר: "חיילי פיקוד העורף הם האחראים על פינוי חולים לבידוד ב'מלוניות', תוך סיוע לכל חולה שיבקש להתפנות, כמו גם לדאגה לאוכל בהכשר הבד"ץ בעת ההחלמה בהן".

"משפחה ש-50% ממנה נמצאו חיוביים לנגיף, יכולים להתפנות כולם למלונית - לכתחילה. ב-40%, כבר נדרש לכך אישור של וועדת חריגים. בנוסף, המנהל יעסיק אישה מיוחדת שתפקידה יהיה לסייע בלקיחת בדיקות קורונה, וזירוז התשובות להן", מעדכן העסקן ההר-נופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר