הדרמה הסתיימה

נתניהו מרוצה: שקד לא נבחרה לוועדה למינוי שופטים

לפני שעה קלה הגיעו תוצאות הצבעת חברי הכנסת לבחירת נציגיהם לוועדה למינוי שופטים, ובתום דרמה שנמשכה ימים ארוכים, התברר כי נתניהו הצליח להביס את איילת שקד (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההצבעה, היום (צילום: ערוץ כנסת. תמונות: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

הכנסת בחרה הערב (רביעי) את נציגיה לחברות בוועדות למינוי שופטים, דיינים וקאדים, ובתום הליך ארוך ומותח מתברר לפני שעה קלה, כי ח"כ איילת שקד לא הצליחה להיבחר לוועדת השופטים, זאת לאחר קמפיין שניהל נגדה בענין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נציגי הקואליציה שנבחרו, הם ח"כ אוסנת מארק מהליכוד וח"כ צבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ'. כמו כן, ח"כ ישראל אייכלר נבחר לוועדה למינוי דיינים, לצד ח"כ מרב מיכאלי מהאופוזיציה.

הלחץ של נתניהו היה, בשל העובדה כי פתקי ההצבעות נלקחים מאחורי פרגוד, כך שחרף ההבטחות שהעניקו פומבית, כל חבר כנסת יכול להצביע בהן כראות עיניו מבלי חשש שייחשף.

לאורך השעות האחרונות הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו את כל כובד משקלו למנוע את בחירתה של שקד - לפי הדיווחים עד כדי איום כל 'כחול לבן' בהליכה לבחירות.

במקביל, ברוב מוחץ של 83 בחרה הכנסת בח"כ ישראל אייכלר לתפקיד חבר הוועדה למינוי דיינים מטעם הקואליציה. תפקיד אותו מילא גם בקדנציה הקודמת.

ח"כ ישראל אייכלר אמר עם בחירתו: "אני מודה לחברי הכנסת שנתנו בי שוב את אמונם. העקרון היחיד שיעמוד מול עיניי הוא למנות דיינים יראי שמיים ויראי הוראה".

כזכור, בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם מראש כי חברת הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) וח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הם שיכהנו כנציגי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים. לתפקיד התמודדו כאמור גם גם שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד (ימינה) וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד).

נתניהו בוחר את מועמדיו (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

מוקדם יותר היום הכחיש ח"כ אחמד טיבי ('המשותפת') את השמועות כי נרקם הסכם לתמיכת עמיתיו מהרשימה הערבית במועמדת הליכוד ח"כ אוסנת מארק, ואף תקף בשל כך באופן בוטה את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד.

אתמול הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כי התמיכה לחברות בוועדה למינוי דיינים תינתן לשקד, אך ההערכה במערכת הפוליטית היתה כי מדובר בתרגיל שנועד לגרום לשקד להסיר את מועמדותה מהוועדה למינוי שופטים.

בקרב המפלגות החרדיות הדעות היו חלוקות: אם בש"ס אמרו באופן גלוי כי יתמכו באיילת שקד לוועדה זו, ביהדות התורה לעומת זאת לא סיפרו על החלטתם: חלקם נטו לתמוך דווקא ב...מירב מיכאלי.

יצוין, כי השר לענייני ירושלים רפי פרץ תמך באופן מפתיע ביריבתו איילת שקד, ונימק: "‏מינוי דיינים הוא נושא חשוב מאוד עבור הציונות הדתית. ‏איילת הוכיחה בעבר כי זהו נושא חשוב עבורה ואני משוכנע שכך גם היא תפעל בעתיד".

המועמדים מארק והאוזר, בהמתנה המתוחה לתוצאות (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר