סבתות ממליצות: איך לשמור על חולצות לבנות - צחורות

התחדשתם במכופתרות חגיגיות לפני ראש השנה והבטחתם לעצמכם לשמור על צבען הבוהק לאורך זמן? מעולה. אספנו בשבילכם את הטיפים הטובים ביותר לכביסה לבנה, שיעזרו לכם לעשות את זה (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תקופת החגים היא לגמרי סיבה למסיבה להתחדש בחולצות לבנות מכופתרות, אבל הפעם, הבטחתם לעצמכם לשמור על צבען הבוהק לאורך זמן ויהי מה. איך עושים את זה? אנחנו גם שואלים ולכן יצאנו לחקור כמה סבתות מנוסות ואספנו מהן את הטיפים הטובים ביותר לשמירה על חולצות צחורות, ובכן, צחורות. הרי הם לפניכם:

1. חומץ

התזת חומץ באזור בית השחי של חולצות לבנות יעילה ביותר במניעת כתמים, אבל אנשים רבים נרתעים מהריח שלו. לכן, שימו לב, אם תוסיפו 1/2 כוס חומץ לחומר ניקוי הכביסה הרגיל שלכם, עדיין תשיגו את אותן השפעות קסומות שיש לו, מינוס הריח הבעייתי.

2. דאודורנט טבעי

אחת הסיבות העיקריות שבגינן נוצרים כתמים צהובים באזור בתי השחי של חולצות לבנות, היא בגלל האופן שבו האלומיניום בדאודורנט מתקשר לחלבון בזיעה. המעבר לאחד טבעי, או לפחות לכזה שאינו מכיל אלומיניום, יאט את תהליך ההצהבה.

3. מיץ לימון

מריחת מיץ לימון סחוט טרי על שטחים מוכתמים, בכל לבישה, יכולה לעזור לפרק לכלוך או זיעה שהצטברו בהם ולהפחית את הסיכון בהיווצרות כתמים בעתיד. אבל השרייה במי-לימון יכולה גם לסייע בהפחתת שינוי הצבע של חולצות לבנות. שלבו 125 מיליליטר מיץ לימון טרי עם שמונה ליטר מים חמים והשרו אותן כשעה, לפני העברתן למכונה. המשיכו לכבסן כרגיל ותראו שהן יצאו בהירות יותר ומדיפות ניחוח לימון עדין ופרשי.

4. אקונומיקה - רק על 100 אחוז כותנה

וגם אז, במשורה. כמות גדולה מדי של אקונומיקה יכולה למעשה לגרום לבדים להצהיב ולהתבלות.

5. נספוג

יש סיבה שהמוצר הזה נקרא כך, הוא פשוט מחולל ניסים (או לכל הפחות, פלאים). היעזרו בו להסרת כתמי דיו, כמו כאלו שנוצרים מעיתונים או מפגעים יבשים אחרים על הבד (כלומר, לא יין אדום או קפה שנשפך).

6. סבון כלים

אמנם ניתן להשתמש בנוזל להברקת כלים במקום באבקת כביסה, אבל אנחנו לא ממליצים לעשות זאת באופן קבוע. אממה, זה יכול להיות טיפול מקדים יעיל מאוד (במיוחד עבור כתמי שומן) טרם כביסה. הרטיבו את האזור הפגוע ושפשפו עליו כמות קטנה של חומר לניקוי כלים, בדגש על המילה "קטנה". יותר מדי ואתם עלולים למצוא את מכונת הכביסה שלכם מוצפת בקצף. תנו לו 'לשבת' לפחות 15 עד 20 דקות ואז המשיכו עם שגרת הכביסה הרגילה שלכם.

7. ייבוש בשמש

זה כל כך קל לזרוק את החולצות הלבנות למייבש, להפעיל אותו ולשלוף אותן החוצה כשהן יבשות ומוכנות לשימוש. אבל ישנן שתי סיבות עיקריות שבגללן כדאי להימנע מלעשות כן. ראשית, חשיפת בדים עדינים לחום גבוה, בקביעות, תפגע בהם ומבד פגום קשה יותר להסיר כתמים. שנית, השמש היא מבהיר אריגים טבעי, כך שתליית חולצות לבנות על חבל כביסה עשויה להשאיר אותן עם מראה רענן יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר