סערת 'תוכנית המענקים'

גפני ו'המודיע' נגד נתניהו: "זו אפליה; כל ילד הוא ילד רעב"

תוכנית המענקים של נתניהו, הכוללת 3,000 שקלים למשפחה עם שלושה ילדים ומעלה, מעוררת את זעמם של ח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים ועיתון 'המודיע' הטוענים לאפליית הילדים החרדים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רוה"מ נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תוכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ להעניק כסף לכל בעל משפחה עבור הילד הראשון, השני והשלישי מעוררת סערה בקואליציה, אבל לא רק. במגזר החרדי, המורכב בעיקר ממשפחות ברוכות ילדים, לא אהבו את התוכנית.

הבוקר (ראשון) התוודענו למתקפה משולבת בעיתון 'המודיע' ומצד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נגד התוכנית. ב'המודיע' אף הרחיקו לכת במאמר חריף נגד נתניהו וכתבו: "נתניהו, הילד הרביעי והחמישי רעבים ללחם".

תחילה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שקרא לשרי הממשלה להצביע על תכנית המענקים רק אם המענק יינתן באופן דיפרנציאלי ורק אם כל ילד יקבל מענק, "כל ילד הוא ילד רעב".

הצהרת ראש הממשלה ושר האוצר, על חלוקת המענקים (צילום: לע"מ)

גפני תהה לאחר פרסום התוכנית: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

"נתניהו, הילד הרביעי והחמישי רעבים ללחם", תוקף כותב המאמר בעיתון 'המודיע' את ראש הממשלה על ההחלטה לשלם את המענק החדש למשפחות רק עבור הילדים הראשון, השני והשלישי, ולא להגדיל את המענק למשפחות ברוכות ילדים.

"מה עשו לנתניהו רע ילדי המשפחות ברוכות הילדים, שהוא כה מתנכל להם זה קרוב לעשרים שנה?", תהה הכותב בפתח המאמר כשהוא חוזר על תקופת נתניהו בהיותו שר האוצר.

לדברי כותב המאמר, ההחלטה להעניק את המענק רק עבור הילד הראשון, השני והשלישי, היא "שילוב של פופוליזם זול הקורץ אל הבוחר החילוני, ומפלה לרעה ביודעין את הילד החרדי".

במאמר נרמז כי נתניהו משווה עצמו לראשי הרשויות המתנכלים למגזר החרדי: "אז הם דואגים שיקימו רק גורדי שחקים למגורים בהבנה שיהודי שומר שבת לא יוכל לגור בקומה 17.

"הממשלה הזו, שאחראית בתקופת הקורונה להתעמרות בציבור החרדי בגישה בררנית לרעה, באכיפה, בסגרים, באלימות, עושה את זה גם במישור הלחם לאכול".

"אנו מבקשים לקרוא לילד בשמו: זו אפליה! ומבקשים לקרוא בשמו של הילד: תנו גם לי, הילד הרביעי, החמישי, השישי, השביעי, העשירי והאחד עשר - כן ירבו(! גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו!), תנו גם לי פרוסת לחם, אפילו שאני מתכוון ליטול ידיים ולברך עליה 'המוציא'!", נכתב במאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר