הלווית הגננת מפ"ת

הבן ספד בבכי: 'מי שהיה קרוב הרגיש שהיא הולכת ונגמרת'

המונים ליוו למנוחות בפתח תקווה את הגננת המיתולוגית מרת שלווה זלפריינד ע"ה שנפטרה מנגיף ה'קורונה'. בנה, ספד לה בבכי: "לא הקפדת על בן אדם מעולם, לא הרמת את הקול שלך" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההספד של הבן (צילום: עמית קדושים)

המונים השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהלווייתה של האישה החשובה מרת שלווה זלפריינד ע"ה, בת 66, שנדבקה בחודש האחרון בנגיף הקורונה ובימים האחרונים מצבה הלך והידרדר עד שבערב שבת קודש השיבה את נשמתה לבוראה.

במשך שנים שימשה כגגנת בפתח תקווה וחינכה אלפי ילדים לתורה ויראת שמים. בעלה, הרב אלכסנדר יעקב הכהן זלפריינד ז"ל, נפטר לפני כחמש שנים בתאונת דרכים קשה בפ"ת.

בהלוויה הכואבת, ספד לה בנה הרב מרדכי, שנפרד במילים מרגשות: "אי אפשר לתאר את המילים, אנחנו לא מבינים שום דבר. לא יודעים שום דבר. יש כל כך הרבה מצוות, רוצים לקיים מצוות, רצינו לקיים מצווה של כיבוד אם לאורך ימים, נקיים 'מכבדה במותו'".

הבן הוסיף ושאל בכאב: "אנחנו רוצים לקיים מצוות, אבל למה דווקא מצוות של ביקור חולים ולווית המת? הרי יש כל כך הרבה מצוות טובות".

מסע הלוויה בפתח תקווה (צילום: עמית קדושים)

"היא הייתה אישה של מסירות נפש", סיפר על אמו ע"ה, "אישה שחיה את הילדים שלה. אחרי שאבא נפטר, מי שהיה קרוב אליה הרגיש שהיא הולכת ונגמרת - אבל היא לא דיברה מילה, החזיקה את עצמה חזק בשביל הילדים. לעולם לא נוכל להעריך את מה שעשית בשבילנו".

עוד הוסיף הבן: "כל העולם צריך רחמים. תהיי שליחה נאמנה לכיסא הכבוד, תבקשי על האחות הגדולה שלנו, תבקשי על יוסי, תבקשי על כולם. תבקשי על כולנו, זה הזמן בשם כולם לבקש ממך סליחה, אם לא כיבדנו אותך כראוי.

"לא היה אצלך מושג להקפיד אף פעם, לא הקפדת על בן אדם מעולם, לא הרמת את הקול שלך, הכל על מי מנוחות, לא הלכת לעבודה עצבנית או שחזרת מהעבודה עצבנית, למרות שהיית צריכה להתמודד עם ילדים".

שלווה ע"ה כתבה לפני כשבועיים על כך שנדבקה בנגיף ככל-הנראה כתוצאה מהדבקה בגן, כשהיא יודעת שבשל מחלות רקע היא בקבוצת סיכון: "אני קיבלתי כמה טלפונים בימים האחרונים מגורמים מוסמכים שכנראה ונדבקתי בגן... ודאי ראית שכתבתי בעבר כי אני מבקשת לקחת אחריות מאחר ואני בקבוצת סיכון. והנה- אשר יגורתי... בא!".

"ידוע בוודאות לרשויות", הוסיפה בכאב, "על משפחות שהפרו בידוד או שלא מילאו אחר הנחיית העיריה לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בידוד. על אנשים כמוני, באה להגן ההנחיה... לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה''סמוך'' הישראלי תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של ''ערבות הדדית'' ו''לא תעמוד על דם רעך'".

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, נפרד מתושבת העיר: "צער רב אני מודיע על פטירתה של גננת בגן ילדים עירוני, הגברת שלווה זלפריינד ע"ה שנפטרה עקב מחלת הקורונה. שלווה הייתה גננת מדהימה וחינכה ילדים רבים בעיר. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר