משבר פוליטי

בכיר בש"ס: "משוחררים מההתחייבות לגנץ"

בצל השתיקה בש"ס לאחר ההצבעה בעד חוק הפסיכולוגים, הפוגע בקדושת ערכי המשפחה היהודית, בכיר בש"ס אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו משוחררים מההתחייבות לגנץ" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו, גנץ ודרעי (צילום: יעקב כהן)

לצד ההחלטה להימנע מהצבעות במליאה, בש"ס משתדלים מאז אמש (רביעי) שלא להתבטא בנושא חוק הפסיכולוגים, הפוגע בקדושת ערכי המשפחה היהודית, שעבר במליאת הכנסת בתמיכת 'כחול לבן'.

אך בכיר בש"ס אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "ש"ס משוחררת מההתחייבויות שהיו עם 'כחול לבן' ערב הקמת הממשלה". לדבריו: "גנץ פגע באמון שהיה בנינו, אנחנו ננסה למנוע בחירות ונקווה שלא נגיע לשם למרות שההצבעה אמש דוחפת אותנו צעד נוסף לבחירות".

יצוין כי לאמירה של בכיר בש"ס, לפיה ש"ס משוחררת מההתחייבות, יש משמעות פוליטית שכן ב'כחול לבן' הסתמכו על ההתחייבויות של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי ידאג שנתניהו יפנה את מקומו ברגע שיגיע זמנו של בני גנץ.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', בש"ס החליטו לנטוש את מליאת הכנסת ולא להשתתף בהצבעות, עד להודעה חדשה - זאת כמחאה על אישור החוק הבעייתי.

סגן השר מאיר פרוש תקף אמש: "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

ח"כ משה גפני הוסיף: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו..".

ח"כ ישראל אייכלר התבטא: "הממשלה מתה במגיפת חוקי התועבה".

אחרי ההצבעה, כפי שחשף 'כיכר השבת', סירב ח"כ משה גפני לענות לשיחות מראש הממשלה. השר יעקב ליצמן לעומת זאת, זעם על נתניהו שהבטיח כי יבחן כיצד הדבר התרחש, שבמפלגתו לא התנגדו להצעת החוק של האופוזיציה.

בתום ישיבת סיעת יהדות התורה, פורסמה ההודעה הבאה: "סיעת יהדות התורה התכנסה לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני, ואלו החלטות הישיבה:

1. סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני, ופגעה באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם.

כמו כן, אנחנו רואים גם בסיעת הליכוד ובעומד בראשה, ראש הממשלה, כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפרצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו.

2. סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי 'דת ומדינה', אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה.

3. היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות, ונשקול בהתאם את צעדינו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר