3 עצורים • צפו

סוער בירושלים: 100 ימים למעצר הקיצוני

מאות מפגינים מוחים על מעצרו המתמשך של בנימין פרידמן, יצאו הערב לרחובות ירושלים • השוטרים, הפועלים כדי להחזיר את הסדר הציבורי על כנו, נוקטים באלימות קשה נגדם (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המשטרה במעצרים, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מפגינים יצאו הלילה (רביעי) מבתי אונגרין בירושלים, לכיוון רחוב יחזקאל, במטרה למחות על מעצרו המתמשך של הקיצוני בנימין פרידמן, שנעצר בשל תקיפת שוטרת, לפני 100 ימים. כרגע, יש שלושה עצורים, צומת בר אילן נחסמה לתנועה.

ההפגנה שהחלה בבתי אונגרין, עם מספר מצומצם של משתתפים, המשיכה לכיוון רחוב יחזקאל. בשונה מהפגנות קודמות, הפעם, המשטרה הייתה פחות סובלנית ומנסה לסלק בכוחות מתוגברים את הקיצוניים.

לעת עתה, הצליחו הקיצוניים לעצור את הרחובות הסמוכים לרחוב יחזקאל, והמשטרה ביצעה לפחות שלושה מעצרים של מפגינים, בטענה שהפרו את הסדר הציבורי.

כפי שסוקר בעבר ב'כיכר השבת', מדובר בתושב בית שמש, נשוי ואב לילדים, שכבר שבועות ארוכים נמצא בנתק מוחלט ממשפחתו, מאז נעצר בחג הפסח בחשד לתקיפת שוטרת.

במהלך ההפגנה, הערב

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה פועלים בכיכר השבת בירושלים אל מול קומץ של מפרי סדר שמשבשים את התנועה, ועצרו עד כה 7 חשודים. השוטרים ממשיכים לפעול על מנת להשיב את הסדר הציבורי והזרמת התנועה".

ביום חמישי לפני כחודש וחצי הועבר פרידמן למעצר בכלא מעשיהו. בהקלטה שפורסמה ב'כיכר השבת' הוא נשמע מתאר את ההתרחשות המזעזעת הבאה: "ביקשתי שיפנו אותי למקום בלי טלוויזיה, לאגף התורני, ואמרו לי 'זה לא מיועד לעצורים'. אמרתי לסוהר שאני לא נכנס לתא עם טלוויזיה, והוא ענה שאין כזה דבר. הביאו את מפקד האגף, וגם הוא לא הסכים".

"אמרתי להם", המשיך פרידמן, "שאם יכניסו אותי לכזה מקום, אתאבד. אמרתי את זה בשפה שלהם, רק כדי שיבינו שבשום אופן לא אכנס עם טלוויזיה. כששמעו את המילה הזאת, אמרו שיכניסו אותי ל'מכלול', לאגף של ענישה".

לדברי פרידמן, "במיטה יש טבעות, ובאמצעותן אוזקים את האדם בידיים וברגליים, וככה השכיבו אותי ועשו לי. גם לא הסכימו שאכניס סידור או שום דבר, נס שהספקתי להתפלל מנחה לפני כן. בשלב מסוים הכיפה נפלה לי, ובקושי הצלחתי להרים אותה, במאמץ, עם השיניים. ככה זה נמשך לפחות ארבע שעות, ואז, כשהורידו אותי, קשרתי את הכיפה עם החוט מהמסכה של הקורונה".

מהשב"ס נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שירות בתי הסוהר פועל על פי נהלים ופקודות, ומחויב למשמורת חוקית ונאותה ולשמירה על חיי הכלואים הנמצאים בחזקתו. האסיר התבטא בפני הסוהרים שהוא מתכוון לפגוע בעצמו. הוא אף חזר על איומיו פעם אחר פעם, גם לאחר שהופעל כנגדו אמצעי ריסון שמנע ממנו לפגוע בעצמו. יש להדגיש שאנו מתייחסים בכובד ראש לאיומים מסוג זה, ואנו נוקטים בפעולה מיידית להפסקת האיום לפגיעה עצמית, בהתאם לפקודות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר