האלימות המשטרתית

הסיעה החילונית בי-ם למשה ליאון: די לאלימות נגד החרדים

באופן מפתיע, חברי הסיעה החילונית הגדולה בירושלים, החליטו להתייצב לימין הציבור החרדי, והגישו הצעה לסדר לראש עיריית ירושלים, וקראו לו שיטפל באלימות המשטרה נגד הציבור החרדי (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ליאון וברקוביץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חברי סיעת התעוררות בעיריית ירושלים, הגישו הצעה לסדר לראש עיריית ירושלים משה ליאון, בו הם מבקשים מליאון לבחון את האלימות המשטרתית נגד הציבור החרדי בירושלים.

בהצעה לסדר, מבקשים חברי הסיעה, "שעיריית ירושלים תקרא למשטרת ישראל לנהוג בחכמה ולהיעזר בתיווך העירוני על מנת למנוע פגיעה בכבודם וגופם של התושבים החרדים".

"על משטרת ישראל", טוענים חברי התעוררות, "ועיריית ירושלים לתחקר את האירועים בהם הופעל כוח רב ומיותר מתוך ניסיון לתקן להבא. לאור זאת ראוי להקים צוות מתאם שיוכל לפעול לפני ותוך כדי משברים, וידאג לפעול ולגשר ולייצר הסברה בין מאפייני האוכלוסייה החרדית למשטרת ישראל" .

אלימות משטרתית בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בפתח המכתב, מסבירים חברי התעוררות את הרקע לבקשתם, "בחודשים האחרונים אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, לאור משבר הבריאותי והכלכלי החריף, ולאור מחאות שונות המתקיימות בעיר. אין כל ספק כי משימתה של המשטרה להשליט סדר חשובה, ואין כל ספק כי זוהי תקופה מורכבת, בה מוטלות על כתפי השוטרים התמודדות עם משימות רבות מול אזרחים רבים במחאות שונות, וכמובן אכיפת הנחיות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה".

"מפרסומים שונים", כותבים חברי הסיעה החילונית, "בתקופה האחרונה ניכר כי מופעל כוח בלתי סביר מצד שוטרים בחלק מן המקרים. הן במקרים של אכיפת הנחיות קורונה, הן בהפגנות שונות. ניכר כי רבים מהמקרים האלו מתרחשים דווקא מול תושבים מקרב הציבור החרדי".

עוד הם כותבים, כי "היכולת להשליט סדר ולאכוף חוק טמונה גם באמון מול הציבור לגביו מתבצעת האכיפה. התחושה היא שהמשטרה מאבדת את הלגיטימציה לפעולה, תוך הפעלת נוקשות וחוסר שיקול דעת סביר בחלק מן המקרים. לקיחת אחריות של המשטרה, הודאה בטעויות, תחקיר והפחתת רף האלימות מול הציבור החרדי יסייעו לאכיפת החוק וההנחיות השונות".

"תפקידה של עיריית ירושלים הוא לנווט את חיי התושבים גם בשעת משבר. משבר הקורונה פגע בכל האוכלוסיות בעיר, וכל אחת מהאוכלוסיות זכאית לתמיכה התואמת את מאפייניה".

לסיום, כותבים חברי הסיעה: "אחינו החרדים אינם אויבים. החברה החרדית מאופיינת בשפה שונה המוכרת לעיריית ירושלים, מכאן תפקידה של העירייה לדעת לטווח בין גורמי סמכות להנהגה החרדית הקהילתית בממשקים השונים. שיתוף פעולה זה הינו אינטרס עירוני ראשון במעלה".

עופר ברקוביץ' יו"ר האופוזיציה ויו"ר התעוררות בתגובה אומר: "תושבי ירושלים החרדים זכאים לאותם זכויות כפי כל תושב אחר, ואין הצדקה לאלימות הקשה שמופנת כלפיהם. על עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להפנים את המאפיינים השונים של החברה החרדית ולפעול איתם בשיתוף פעולה במקום באלימות".

"אני קורא לעיריית ירושלים להקים גוף מקשר בין המשטרה לתושבים החרדים ולמצוא פתרונות הסברה שימנעו עימותים נוספים ולתחקר אירועים בעייתיים שקרו .החרדים הם חלק מהחברה הישראלית ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למצוא נקודות חיבור ולא נקודות עימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר