עתירה לצה"ל

חתן קיבל זימון לצה"ל במהלך השבע ברכות

במשך 4 שנים התייצב הצעיר החרדי בלשכת הגיוס כאשר נדרש לכך. פעם אחת, שכח בעקבות העובדה שקיבל את הזימון בימי נישואיו • לצה"ל זה הספיק כדי לגייס אותו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חייל צה"ל וחרדי, תמונת אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ הגישו עתירה דחופה לבג"ץ נגד מפקדי יחידות מיטב וכח אדם בצה"ל, בבקשה להוציא צו על תנאי ולדחות את מועד גיוסו של צעיר חרדי, עד לסיום ההליך המשפטי נגדו.

"זאת, בשים לב לסיכויים הגבוהים לעתירה ולפגיעה הקשה באורח חייו הדתי ובצו מצפונו של העותר החרדי שיגרם לו מגיוסו לצה"ל כתלמיד ישיבה חרדי צעיר, ומשגיוסו טרם ההכרעה בעתירה, ייתר את העתירה במלואה או בחלקה בטרם מיצויה".

לפי הנטען בכתב העתירה, העותר הוא בחור ישיבה חרדי שהתייצב מספר פעמים בלשכת הגיוס, כאשר נדרש לכך בהתאם לצווים שקיבל.

עורכי הדין מפרטים, כי "במועד האחרון שנקרא לחידוש בקשתו לדח"ש, הוא קיבל בפועל רק זימון אחד במהלך חגיגות נישואיו אשר גרם לעניין להשתכח ועל כך העותר מצר. לעומת זאת, המשיבים, בניגוד להרגלם, לא חשבו או טרחו לברר מדוע צעיר חרדי שעד עתה קיים את חובותיו במשך ארבע שנים ברציפות וללא בעיות - פתאום לא מתייצב".

"העותר יטען כי חובת תום הלב המוגברת של המשיבים כרשות מנהלית מובילה לתשובה מאוד ברורה - טלפון אחד מצידם במועד היה פותר את כל הסוגיה ומשכך המשך התנהלותם והחלטותיהם - לא סבירים".

בצה"ל הוחלט לגייס את הבחור, למרות שזה פנה להגשת עתירה נגד ההחלטה שהתקבלה, כשהוא טוען כי לא סביר שיגייסו אותו בגלל ששכח מכתב שהגיע אליו בימי השבע ברכות.

עו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו מסר ל'כיכר השבת' בהתייחסות לעתירה, "אנחנו מאוד מקווים שיעשה צדק עם הלקוח ומצרים על השיטה בה צה"ל פועל. שיטה המחייבת אזרחים לשכור עורכי דין בשביל לקבל את המגיע להם".

"לשמחתנו הלקוח השכיל להקליט את השיחה שלו עם הצבא וכך נמנע מהם היכולת להתכחש לדברים שנאמרו. לאור זאת, אנחנו אופטימים כי בג"צ יסייע במקרה הזה לתקן את העוול שנעשה לתלמיד הישיבה הצעיר שכל חטאו היה ששכח על זימון אחד שקיבל במהלך שמחת "שבע הברכות" שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר