"צה"ל יכריע"

גנץ הנחה על הקמת "מפקדת הקורונה" בפיקוד העורף

שר הביטחון נפגש עם פרויקטור הקורונה ואמר לו כי "צה"ל יודע להכריע אויבים בביטחון ויידע להכריע גם את הקורונה" • גנץ הנחה את פיקוד העורף להקים מפקדה מיוחדת (קורונה)

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון; צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון)

בסיום דיון מיוחד שהתקיים הערב (שלישי) הורה שר הביטחון בני גנץ לצה"ל ומערכת הביטחון לפעול להקמת "מפקדת הקורונה" תחת פיקוד העורף.

בדיון השתתפו השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, ופרופ' גבי ברבש,

סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד העורף הציגו בדיון את התוכנית המבצעית להקמת המפקדה, הכולל הגדרה מדויקת של אופן הפיקוד והשליטה והכוחות הנדרשים.

המפקדה המיוחדת תפעל לקיצור זמן הדגימות ושיפור התהליכים במעבדות, תפעיל מערך תחקירים אפדימיולוגיים נרחב, תדאג לבידוד מהיר של חולים ותבצע הערכה וניתוח של התפשטות המחלה לצורך קביעת מדיניות.

גנץ אמר בדיון מקדים שנערך עם פרופ' גמזו, כי מערכת הביטחון כולה מגויסת. "אין מגבלות ואין משימה שלא נירתם אליה ונבצע".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון;)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון;)

עוד אמר גנץ: "צריך לעשות את כל המאמצים לקטוע את שרשרת ההדבקה, להמשיך להוריד את תחלואה ובכך למנוע סגר במדינה. צה"ל יודע להכריע אויבים בביטחון ויידע להכריע גם את הקורונה. מערכת הביטחון ערוכה למשימות אלו ויודעת למצוא את כל הפתרונות הנדרשים במאמץ האופרטיבי".

לדברי סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, "זה חודשים ארוכים רתום צה"ל במגוון יכולותיו בסיוע למאבק בנגיף קורונה, בהובלת פיקוד העורף - תוך היערכות להרחבת משימותיו ולביצוע פעולות נחרצות לקטיעת שרשרת ההדבקה ולהורדת התחלואה".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון;)

"צה"ל ימשיך לפעול ולסייע למאמץ הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה ובכלל כך להקמת המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה במרחב הלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר