"מגן ישראל"

פרויקטור הקורונה: לא יהיו הגבלות בלי היגיון

פרופסור רוני גמזו הציג את התכנית החדשה שגיבש למאבק בנגיף הקורונה, הודה כי חל ערעור באמון הציבור, ולכן הציג חוזה חדש עם הבטחה: "לא נטיל הגבלות ללא היגיון" (בארץ)

(צילום: לע"מ)

פרויקטור הקורונה פרופ׳ רוני גמזו מציג הערב (שלישי) את התוכנית הלאומית למיגור הקורונה - "מגן ישראל", בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה: "אזרחי ישראל, אתם יודעים שאנחנו פועלים בכמה וכמה חזיתות: בחזית הביטחונית, עיניכם הרואות; בחזית הכלכלית - הרבה פעולות: הארכת דמי האבטלה, החל"ת, הסיוע לעסקים ולעצמאים, המענק לאזרחי ישראל ועוד תכניות שבדרך; אבל הכל מתחיל בחזית הבריאותית. החזית הבריאותית שנועדה לשמור על הבריאות שלכם ועל החיים שלכם".

"בשבוע שעבר מינינו יחד את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי. פרופ' גמזו יציג היום תכנית. אם צריך לתמצת במילה אחת את מה שחבוי ועומד ביסוד התכנית הזאת, זו המילה - "ביחד".

נתניהו הוסיף, "אנחנו פועלים ביחד, אנחנו מגבים אותו ביחד. לא במקרה בני גנץ פה, הוא ידבר מיד אחרי, אחריו שר הבריאות יולי אדלשטיין. אני מצפה מכל שרי הממשלה לתת גיבוי לתכנית הזאת, אני מצפה מאזרחי ישראל, כולם, בלי יוצא מן הכלל, לשתף איתה פעולה. ביחד ננצח את הקורונה".

פרופסור רוני גמזו, שמונה בימים האחרונים לפרויקטור הקורונה, אמר "אנחנו נמצאים במגפה שעדיין מתקדמת ובנקודת זמן שבה אנחנו צריכים לבצע את הצעדים מהר".

לדבריו, יש בעיה באמון הציבור שהתערער. "צריך לעשות חוזה חדש בינינו לבין האזרחים". לדבריו, "ראינו בימים האחרונים ירידה באמון - וכך המגפה עלתה".

גמזו הצהיר כי ינסו להקטין את ההגבלות ככל הניתן. " לא ניתן יד להגבלות שאין בהן היגיון. נקטין את ההגבלות כמה שניתן. אני האחראי ואני לא אתן יד להגבלות שיפגעו בכלכלה ללא היגיון - זה החוזה החדש".

אך לדבריו, לחוזה יש צורך גם בקיום החלק מצד האזרחים. "אני צריך אמון, התלכדות והתגייסות להורדה של מאותו מקדם הדבקה. חשוב שנציית להנחיות. אנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה כי היום זה לא קורה".

"החוזה החדש: הממשלה עושה את הכל עם היגיון במהירות ובאמון, והאזרחים יצייתו וישתפו פעולה. ההתלכדות הזו היא קריטית. זה דבר שאפשר לעשות אותו בזמן אפס".

"הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. אני מצטער אבל היום זה לא קורה. סליחה מערכת הבריאות ומשרד הבריאות - זה לא שלנו. זו לא רפואה זו אופורציה וזו הנדסה ואני שמח שצה"ל לקח את זה".

בהמשך, במענה לשאלות עיתונאים, הבהיר פרויקטור הקורונה כי לא יטילו עוד סגרים מקומיים על ערים ועל שכונות. "לא זו הדרך".

שר הביטחון, בני גנץ אמר בהצהרה: "מזה מספר ימים ובתיאום עם הרמטכ"ל החלה עבודה בצה"ל ובמערכת הביטחון, להקמתה של מפקדה שתעסוק בקטיעת שרשרת ההדבקה. לפני שעה, בתיאום עם הרמטכ"ל, אישרתי את הקמת מפקדת הקורונה בפיקוד העורף, והיא תעמוד לרשותך פרופסור גמזו, לכל דבר שתצטרך".

"אני אומר גם לאזרחי ישראל - מערכת הביטחון יחד עם צה"ל וכל הגורמים המעורבים בעניין עמדו, עומדים ויעמדו לרשות כל דבר שקשור בהדברת המגיפה הזו. צה"ל יודע לנצח מלחמות, הוא יידע לנצח גם את המלחמה הזו ויעמוד לרשות המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר