סוער בליכוד

ח"כים פתחו ביוזמה להדחת ח"כ מיקי זוהר

לאחר הדחת ח"כ שאשא ביטון והענשת שישה ח"כים, החלו חברי-כנסת ב'ליכוד' להחתים חברי כנסת כדי להדיח את ח"כ מיקי זוהר מתפקידו כיו"ר הסיעה. נתניהו התערב לטובתו (ארץ)

ח"כ מיקי והר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר ההדחה והענשת הח"כים, החלו חברי-כנסת במפלגת 'הליכוד' להחתים חברי כנסת מסיעתם כדי להדיח את ח"כ מיקי זוהר מתפקידו כיו"ר הסיעה.

לפי הדיווח ב-ynet, 12 ח"כים כבר חתמו את תמיכתם במהלך להדחת זוהר, אך עמית סגל, פרשן 'החדשות', דיווח כי בהתערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, המהלך נעצר.

כדי להדיח את זוהר מתפקידו נדרש רוב בהצבעה בקרב חברי הסיעה, רוב שבלב זה אין ליוזמי המהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל כדי לסכל את המהלך שלדבריו פוגע בו. נתניהו שוחח לשם כך עם ח"כ שלמה קרעי וביקש ממנו להפסיק את המהלך.

ח"כ מיקי זוהר התייחס למהלך וכתב: "לא קיימים 12 ח"כים שחתמו להעברתי מהתפקיד. ברור לכולם שתעשיית הפייק ניוז בתקשורת פועלת נגדי בדיוק כפי שהיא פועלת נגד רה"מ. אני שוב מודה לו על הגיבוי המלא מול יוזמי המהלך בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד ורה"מ ללא חשש וללא מורא".

המהלך יצא לדרך לאחר שורת עימותים שניהל ח"כ זוהר עם ח"כים בליכוד, בהם שר האוצר ישראל כץ, השרה גילה גמליאל, ח"כ יפעת שאשא-ביטון שהודחה מראשות ודעת הקורונה, וחברי הכנסת דוד ביטן ושלמה קרעי.

במקביל להדחת שאשא-ביטון, הודיע זוהר לשישה חברי כנסת במפלגתו כי הוחלט להטיל עליהם סנקציות לאחר שהפרו את המשמעת הקואליציונית.

בתגובה להדחתה, מסרה ח"כ שאשא-ביטון: "פעלתי על פי צו מצפוני! ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

ח"כ שלמה קרעי תקף את זוהר ואמר כי "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים: הכוח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג, פוגע בליכוד וברה"מ וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל.

"למה שיקרי ומניפולטיבי? כי הוא כושל פעם אחר פעם בניהול הקואליציה, כולל בהצבעה המדוברת בשבוע שעבר", המשיך ח"כ קרעי. "את הכישלון שלו הוא מנסה להחיל על חבריו לסיעה. אני למשל, הייתי מקוזז באישור הסיעה לכל היום מול יש עתיד. ביטלו רק קיזוזים עם המשותפת. למרות זאת, מיקי החליט להשתולל ללא כל רסן. בושה!".

שר המודיעין אלי כהן תקף את התנהלותו של זוהר וכתב: "מיקי יקירי. כשאיש קטן מטיל צל ענק זה אומר שהשמש שוקעת. מקווה שתפעל למלא את שליחותך ולאחד את הסיעה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את זוהר וכתב כי "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

שרת התחבורה מירי רגב, הביעה גם היא תמיכה בזוהר וכתב: "חברי תנועת הליכוד - זה לא הזמן לפיצולים ולא העת למחלוקות. כוחנו באחדותנו ובהתלכדותנו".

מוקדם יותר כתב ח"כ זוהר, בעקבות הביקורת שהוטחה בו כי "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם רה"מ הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר