צפו בתיעוד

הגר"ש אלתר החלים מקורונה וביקר בחיידר

לקראת סיום שנת הלימודים, הגיע הגר"ש אלתר לביקור בת"ת פני מנחם, שם אמר לילדים כי צריכים "לדבר רק טוב על השני גם אם הזולת סבור אחרת או משתייך לקהילה אחרת" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: פיני מרגלית - מצטלם אחרת)

לרגל 'סיום שנת הלימודים' ביקר ראש הישיבה הגר"ש אלתר בת"ת 'פני מנחם' בירושלים שעומד תחת נשיאותו. לתלמידים אמר: "העיקר לראות טוב בכל אחד".

כפי שפורסם באתר כיכר השבת, בשלהי חודש חשוון שנה זו הוקם בירושלים תלמוד תורה 'פני מנחם', כחלק מהתבססות מוסדות הקהילה בראשות הגר"ש אלתר.

ראש הישיבה עבר בכיתות, דיבר עם התלמידים בענייני לימודם, בדבריו הדגיש את שאמר בחנוכת הת''ת כי העיקר הוא 'עין טובה'. "לראות טוב ולדבר רק טוב אחד על השני גם אם הזולת סבור אחרת או משתייך לקהילה אחרת, בפרט בימים אלו שבהם נחרב בית המקדש, ומהו בית המקדש שלנו? הילדים הרכים".

"התורה נדמית כפנינים ככתוב "יקרה היא מפנינים", מה זה פנינה אבן יקרה קטנה והאיך שומרים עליה? עושים חור בתוכה ומכניסים חוט ולבסוף קושרים בקשר חזק בסוף, כמו כן צריכים לקחת כל התורה והמדות טובות שלמדו כל השנה צריכים לקשור אותו עם קשר חזק בסוף הזמן, לחזור על הלימודים לזכור ממצוות כיבוד אב ואם ולקיים המידות טובות. אם מתרגלים לראות טוב אז נהיה רק טוב בחיים, סיים".

לאחר מכן עברו כל הילדים לקבלת מיני מתיקה, לסיום התפלל ראש הישיבה תפילת מנחה יחד עם ילדי הת''ת, בסיומה נאמרו פרקי תהלים לרפואת החולים.

ת"ת 'פני מנחם' הוקם במבצע בזק עם הקמתה של הקהילה, מיד לאחר שמחת תורה תש"פ. הת"ת שנפתח עם כשלושים ילדים, הכפיל ושילש את עצמו ומונה היום מעל מאה תלמידים כן ירבו.

יצוין כי מדובר בביקור הפומבי הראשון שעורך הגר"ש אלתר, מאז החלים מנגיף הקורונה, לאחר שקיבל תשובות שליליות בבדיקות האחרונות שערך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר