העומס שאחרי 9 הימים

קריאה לציבור: הפחיתו מחר את השימוש בחשמל

מחר אחר הצהריים צפוי עומס כבד בשימוש בחשמל, גם בעקבות השרב וגם בשל הכביסות של אחרי 'תשעת הימים'. בשל כך הפניה לציבור להשתמש פחות ולמנוע כך חילול שבת (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גולדקנופף (צילום: אולפן כיכר)

בעקבות החשש שמחר (שישי) ערב שבת, ירבו בתי ישראל בכביסות ובהכנות לשבת, לאחר שלא כיבסו בתשעת ימי האבלות על חורבן בתי מקדשנו, והחשמל יקרוס - חברת החשמל ביקשה להפחית בשימוש בחשמל.

במפגש שהתקיים ערב תשעה באב עם מנהל מחוז ירושלים של חברת החשמל שה כהן, מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת הרב יצחק גולדקנופף והרב אהרן פריד, עלתה הבעיה שבשבועות האחרונים, בערבי שבתות, היו מטבע הדברים עומסים כבדים של שימוש בחשמל, גם בשל מזג האוויר החם.

עומסים אלה, גרמו לא אחת לצורך בטיפולים ובתיקונים מידיים ודחופים - שהביאו לעבודות בלית ברירה של חברת החשמל בשבת.

במפגש, עלתה בקשה מיוחדת להפחית עומסי חשמל מחר אחר הצהרים, כדי למנוע מצבים של חילול שבת על ידי עובדי חברת החשמל.

"בימינו", טוענים בוועדה, "וביותר בזמן סכנות הנגיף, אין כמעט רחוב בארץ שאין נמצא בו אדם המחובר למערכות חשמליות שניתוקן או הפסקת פעולתן עלולים להביא חלילה לסכנת חיים, בשל צורך בחיבור למערכות חשמליות של חמצן, בדיקות רפואיות רציפות וכדומה".

"לכן, במקומות שאליהם מגיעים אנשי חברת החשמל בשבת לעבודת תיקון של חירום – בשונה כמובן מעבודה יזומה – חלילה לילדים או נערים להפריע להם, שכן אין לדעת אם הפסקת זרם החשמל אינה מסכנת חייו של מאן דהוא".

כאמור החשש הגדול הוא, שהכביסות וההכנות לשבת, יצטרפו לשימוש האדיר במזגנים בשל החום הכבד.

בשל כך מזכיר ועדת הרבנים את בקשת חברת החשמל, לעשות שימוש מתון ככל האפשר בחשמל, ולדחות לאחר השבת את הכביסות והייבוש שאינם נחוצים לצרכי השבת, כדי שלא לגרום בעקיפין לחילולי שבת ולסיכון הנצרכים לשימוש במערכות חיוניות לבריאותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר