מתקפה חריפה

"ג'ינס, כדורגל והערצה לזמרים? פריקת עול"

ראש הישיבה מדבר בחריפות רבה לקראת ימי בין הזמנים, תוך שהוא תוקף את סגנון הלבוש הרחובי, את ההערצה לזמרים ולמוזיקה ואת משחקי הכדורגל. "זה פריקת עול", קבע (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ראש ישיבת 'יד אהרון', הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, הנחשב לאחד מחשובי ראשי הישיבות יצא לקראת ימי בין הזמנים למתקפה חריפה נגד ההערצה העיוורת לזמרים רחוביים ולמשחקי כדורגל.

את דבריו פתח ראש הישיבה: "עלינו לדעת מהו הניסיון של הרחוב, כמה העולם הוא מקולקל עד כמה ביטלו ממנו כל צורת באדם ומחקו את המושג 'צלם אלוקים'".

תחילה התייחס ראש הישיבה לסגנון הלבוש הרחובי ואמר: "אדם שלובש רחובי זה אומר שהוא מזדהה עם הרחוב. וכשמזדהה עם הרחוב, הרחוב משפיע עליו".

"יש ביגוד נורמלי ויש ביגוד רחובי, ההגדרה כיום של רחובי הוא פריקת עול, קונים ג'ינס קרוע, זה לא פריקת עול? המוזיקה של הרחוב זה לא פריקת עול?".

בשלב זה עבר הרב אייכנשטיין לתקוף את ההערצה למוזיקה ולזמרים: "בדורנו ישנה בעיה גדולה שהמוזיקה הפכה להיות דבר נפוץ, והכוח של מוזיקה הוא כוח עצום. יש ניגונים שמביאים לרגשות קודש והדבקות בהשם יתברך, וכנגד זה יש ניגונים של טומאה ופריקות עול אשר הם מאבדים את כל הרגשי קודש".

"ומי שמושפע מהם קשה לו לבוא לידי אהבת התורה שזה אהבה לקודש. ומעריצים את הזמרים האלו, על מה הערצה לזמרים? כי האדם מרגיש הערצה לזה שנתן לו את ההרגשה של פריקת עול".

"ואף כאלו שלא מעריצים אלא רק נהנים מהשירים הללו, האם הוא נהנה באותה מידה משירים של קדושה? למה שלא ישמע שירים של קדושה במקום אלו? אלא שלא נהנה מקדושה, אלא נהנה מפריקת עול. א"כ הוא שייך לפריקת עול".

באשר למשחקי כדורגל אמר ראש ישיבת יד אהרון לתלמידיו: "אדם אוהב לראות משחק כדורגל, מה הוא אוהב בזה? רבינו יונה כותב שהדרך למדוד אדם הוא איש לפי מהללו, מכירים את האדם לפי מה שהוא מהלל, יש אחד שמעריץ את החזו"א, ויש אחד שמערוץ את הפרא אדם הזה שיודע להכניס את הכדור".

"ואף כאלה שמעריצים אותם, אבל לא זאת השאיפה שלהם, יש להם 2 חלקים, וחלק אחד מהלל את השחקן, זה גם פריקת עול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר