תיעוד מקומם

"ניצלו בנס": שלושה ילדים חרדים, בלי חגורות הצלה, בלב הכנרת

"רק בדרך נס לא אירע אסון", אומרים בשיטור הימי בכנרת, לאחר חילוצם מעומק האגם של שלושה ילדים שהתנתקו מהוריהם בחוף ונמצאו ללא חגורות הצלה כשסירת הגומי כבר מלאה במים • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

שלושה ילדים חרדים, בגילאים שונים, התרחקו מהוריהם בכנרת ועלו על סירת גומי ללא חגורות הצלה, כאשר "רק בנס לא נגרם אסון", כדברי אנשי השיטור הימי במקום.

אמש (שני), לאחר חילוץ וטיפול בשלושה אירועים בתוך שעה, של נופשים שונים, הבחינו בשיטור הימי בסירת גומי מלאה במים, בלב האגם, ובתוכה שלושה ילדים.

כשהשוטרים התקרבו בזהירות לסירת הגומי, שהיתה במרחק של כ-3 ק"מ מקו החוף. הם הבחינו כי הילדים כלל לא חגורים בחגורות הצלה, ולא נמצא ברשותם כל אמצעי תקשורת.

בנוסף, מתארים המצילים, "הסירה כבר הייתה מלאה במים, ורק בדרך נס לא אירע אסון. לאחר מכן הילדים חולצו לסירת השיטור הימי, והובאו חזרה לחוף 'השקמים' בו שהו הוריהם".

קודם לחילוץ הילדים בסירת הגומי, התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה מגבר שציין כי הוא נמצא על החוף ומבחין בעשן מתוך אגם הכנרת, ולדעתו מדובר באנשים שנמצאים במצוקה.

על פי דיווח המשטרה, "עם קבלת ההודעה, הוזנקו שוטרי השיטור הימי כנרת לאזור שתואר, ותוך דקות ספורות הם איתרו את שני הגברים, בשנות ה-30 לחייהם, כשהם חגורים בחגורות הצלה, במרחק של כ-2 ק"מ מקו החוף של 'חוף הדקל'.

הגברים סיפרו, כי אופנוע הים שלהם כבה לפתע, כנראה כתוצאה מתקלה, ומאחר והם היו ללא טלפונים ניידים או אמצעי תקשורת אחרים, הם הדליקו לפיד עשן כדי לסמן את מצוקתם.

שוטרי השיטור הימי טיפלו ביממה האחרונה בעוד שני אירועים דומים, בהם נפלו הרוכבים מאופנוע הים כשהם חגורים בחגורות הצלה, אך עקב הגלים הגבוהים והרוח המערבית החזקה לא הצליחו לשוב לאופנוע - שנסחף במהירות הרחק מהם.

בדוברות המשטרה (כנרת) שבים ופונים לציבור, עם רשימת כללי הזהירות הבאה:

• אין להיכנס לעומק המים, עקב סכנת היסחפות.
• אין להיכנס למים על גבי אמצעי ציפה - אבובים, סירות גומי או מזרוני ים - עקב סכנת היסחפות.
• מומלץ להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון, למקרה של מצוקה.
• ככלל, רצוי לא להיכנס למים (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.
• לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים, אופנועים וכו') - במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה.
• למפליגים באגם הכנרת - בשהייה ממושכת, יש להצטייד בטלפון נייד, ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר