סערת 'פסקת ההתגברות' • ראיון

שקד: חרדים, מתלוננים על בג"ץ? אז למה לפספס הזדמנות

הח"כית ממפלגת ימינה, שמנסה להביך את הקואליציה, אומרת בראיון באולפן 'כיכר השבת' כי היא לא מבינה מדוע המפלגות החרדיות לא יצביעו בעד החוק שלה ל'פסקת התגברות' נגד בג"ץ • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם ח"כ שקד (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

ח"כ איילת שקד מ'ימינה', שתעלה מחר להצבעה בכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק 'פסקת ההתגברות', הגיעה היום (שלישי) לאולפן 'כיכר השבת' לניסיון אחרון להביא להצבעה חרדית בעדה.

תחילה כזכור חשבה שקד שהחוק יזכה לתמיכת הליכוד, כפי שאכן ביקש כם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, וכך גם לתמיכת המפלגות החרדות, אך ביומים האחרונים הודיעו אלו כי יתנגדו להצבעה, בשל המחויבות לשלמות הקואליציה והתנגדות מפלגת 'כחול לבן'.

כעת בראיון אומרת חברת הכנסת האופוזיציונית: "אני מעלה את החוק, כי זו חובתי, וכך הייתי נוהגת גם אם הייתי חברת קואליציה; בכנסת הקודמת הגשתי את תזכיר החוק וסיעת 'כולנו' התנגדה".

לדבריה, "המפלגות החרדיות כבר שנים רבות מתלוננות על פסיקת בג"ץ ומדברות על פסקת ההתגברות. יש לי ציטוטים של כמעט כל חברי הכנסת החרדים, על כך שהדבר הראשון שצריך לעשות בקואליציה שתקום - הוא להעביר את החוק הזה".

"כשכחול לבן הצביעו נגד המפלגות החרדיות, והעבירו את החוק שפגע בציפור נפשן, שום דבר לא קרה לקואליציה; היא המשיכה להתנהל כרגיל. הקואליציה לא קרסה".

ח"כ איילת שקד ממשיכה ותוקפת "החרדים לא צריכים להרכין את הראש. מדובר בקריאה טרומית, יש עוד הרבה שלבים עד הקריאה השנייה והשלישית. הרי הצעת חוק בקריאה טרומית היא בעיקר הצהרת כוונות".

"יש כאן הזדמנות למפלגות החרדיות להגיד אמירה עקרונית", טוענת שקד: "אפשר גם להגיע להבנות עם 'כחול לבן'. איך יכול להיות שהחוק שפגע בחרדים עבר בקריאה טרומית, שום דבר לא קרה והמפלגות החרדיות מפחדות? הן צריכים לזקוף קומה".

גם באשר למאבק במגפת הקורונה, יש לשקד ביקורת על תפקוד הממשלה: "היא נכשלה. הממשלה הזו הלכה לישון, לשנת צהריים, אחרי הגל הראשון, ולא התעוררה בזמן לגל השני. בנט פרסם כבר לפני מספר חודשים תוכנית מאוד מדויקת, ושום דבר לא נעשה כמו שצריך, היום פרופסור רוני גמזו מפרסם בדיוק את אותה תוכנית של בנט. ארבעה חודשים בזבזו בגלל אגו. זה פשע מה שקורה כאן - והממשלה לא מתעוררת".

"אי אפשר להשאיר את המדינה בבידוד, זה לא יעבוד", מוסיפה שקד וקוראת לפתוח את השמיים. "העולם לומד לעשות עסקים בלי ישראל. יש מתווים שמצמצמים מאוד את הסיכון. לדוגמה: אם אדם לפני שעולה לטיסה בחו"ל או בארץ עושה בדיקת קורונה, וכשהוא נוחת בישראל הוא עושה עוד בדיקה בשדה תעופה, תוך שלוש שעות הוא מקבל תשובה".

"אני לא מבינה: באירופה אפשר לעשות את זה, ובישראל אי אפשר? מה קרה? למה בנתב"ג אין מעבדה, מה הבעיה לעשות את זה?", היא תוהה.

בסיום דבריה התייחסה שקד גם לאישור הכנסת 16,000 תלמידים לישראל, מתוכם 6,000 חרדים, ואמרה: "טוב מאוד, שיבואו לארץ. מדינת ישראל צריכה לפתוח את שעריה ליהודים. אותם תלמידים נכנסים לבידוד של שבועיים. לא צריך לסגור את השמיים בישראל.

"אני שמחה שהם באים לארץ. בניגוד לקריקטורה אנטישמית שראיתי על זה, מחבר מערכת 'הארץ', בושה וחרפה", כועסת חברת הכנסת איילת שקד.

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר