בכי האלמנה וה'גזל'

תופעה: "חתונות הקורונה" שהפכו מחסד - ל'פוגעות בזולת'

עוד ועוד פניות שהגיעו למערכת 'כיכר השבת', מספרות כולן את אותו הסיפור המרגיז: מגורים בסמיכות למוסדות חינוך הפכו לסיוט עבור רבים - לאחר שאלו הוסבו בשעות הלילה ל"אולמות קורונה" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באב תש"פ | 04.08.20
הלמות קולות חתונה בבית ספר, מול בתי מגורים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תופעה שהפכה לקבועה בשכונות החרדיות, בעידן זה של הקורונה, היא עריכת חתונות במוסדות חינוך ובמקומות פתוחים המתאימים למגבלות המחייבות, אך לצד המחזות המרנינים, מתברר כי יש רבים הסובלים מכך. והם לא רק מתלוננים; יש להם גם פתרון.

הנושא הוא, כמו שכמה אברכים מתמצתים בשתי מילים: "גזל שינה"; הפרעה לשנתם ולמנוחתם של מאות בני אדם, בשל עריכת החופות והריקודים בשעות הערב והלילה, סמוך לחלונות בתיהם.

פרטים של מקרה אחד, מיני רבים, מכעיסים במיוחד: אלמנה צעירה, שבעלה נפטר ממחלת הסרטן והותיר אותה לגדל לבדה חמישה ילדים קטנים, עברה להתגורר בבית חדש, כאשר היא רגועה מהעובדה שהמגרש שמול דירתה מיועד למוסד חינוכי, כך שלא צפוי לה 'היזק ראיה' משכנים הגרים בצמידות.

אלא שערב אחד, לאחרונה, היתומים הקטנים מגלים לפתע שהם ישנים בתוך אולם שמחות: מתברר, שמנהל המוסד החליט 'להשלים' הכנסה קלה, זאת בחסות הקורונה ו"מצוות הכנסת כלה".

בעקבות כך פנתה האלמנה הבוכייה לעורך דין מקומי, כדי להוציא מבית המשפט צו מניעה נגד המטרד, אך אז היא קיבלה טלפון מרבנים שהזהירו אותה מ"לפנות חלילה לערכאות של גויים".

משה מנס, פעיל חברתי שנחשף על בשרו לבעיה, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אם אלו היו רק אני וילדי, לא הייתי אומר מילה. אך מדובר בעשרות אנשים, שבחלקם חוששים לפעול מול 'המערכת'".

שכן מתוסכל מציג את ה'אולם' מול חדר השינה של בתו

"אני יודע שמדובר בשמחה של חתן וכלה", הוא מוסיף, "ובאמת שקשה כביכול להתלונן על זה, אבל אני משוכנע שאם החתן והכלה היו יודעים שמהחתונה שלהם נגרם צער לשכנים, בהם אלמנות ויתומים, הם היו עושים הכל בשביל לפתור את הבעיה. אף אחד לא מעוניין בצער הזולת וב'קפידות' חס ושלום מהלילה הכי חשוב ומרגש בחייו".

משה מדגיש: "אצלם זה לילה אחד של שמחה, בעוד שלשכנים זו תקופה ארוכה, בה לילה אחרי לילה הם סובלים מהרעש וההמולה - ולא נראה שזה עומד להסתיים".

ישראל, תושב שכונת גרין פארק במודיעין עילית, המתגורר מול בית הספר השכונתי, מוסיף ומסביר: "זה התחיל מהגל הראשון של הקורונה, כשאנשים חיפשו מקום לעשות חתונה כי אי אפשר באולם".

"ואז", הוא ממשיך, "נכנס לעניינים אחד העסקנים, שעשה אירוע במוסד הגדול שיש לו פה, וכשראה שזה משתלם לו, והרבה אנשים ביקשו גם לעשות כמוהו, הפך את הסמינר שלו למעין אולם".

כאמור, לצד הטענות, המופנות גם לבעלי השמחות, מוצע גם פתרון. "מכיוון שאנחנו עומדים להמשיך כך לכאורה תקופה ארוכה, הנה רעיון פשוט ואפשרי: שחתונות יתחילו מוקדם וייגמרו מוקדם", אומר מנס.

"שום דבר לא אמור להפריע להתחיל חתונה בשעה 16:00 ולסיים אותה ב-20:00", הוא טוען. "אז נכון, אולי זה לא יהיה הכי נח לכולם, אבל זה פחות גרוע מ'קפידה' של שכנים, בהם לדוגמה חולת קורונה, שגם ככה סובלת, ורעש התזמורת גורם לה למיגרנות נוראיות".

לדבריו, "על מי שעושה אירוע בכל מקום שסמוך לבנייני מגורים לדעת, כי ככה הוא גורם צער גדול להמון אנשים, שיגרום לו בעתיד לרוץ ולחפש אותם כדי לבקש את סליחתם".

"כולם יודעים שזו 'תקופת קורונה', שלא קלה לאף אחד, וברור שצריך להבין גם את בעלי השמחה, אבל הם חייבים לבדוק את הדבר הכי חשוב: שהשמחה שלהם לא באה על חשבון צער הזולת", מסיים ישראל, בתקווה לשינוי המצב.

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע על לפחות שני מקומות שנהגו לארח שמחות בשטחם, אך בימים אלו החליטו להפסיק זאת, בשל ההפרעה המדוברת לסביבה.

יוזמה מבורכת נוספת, שנרשמה במודיעין עילית, היא הפיכת ה'לונה פארק' המקומי שבכניסה לעיר ומרוחק מבתים, למעין גן אירועים פתוח, תחת כיפת השמים, לחתונות ואירועים משמחים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר